Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Utvecklingsavdelningen

Är du personlighetstyp A eller B?


Jag har två hundar, Zelda och Kanel. Zelda (Welsh springer spaniel) är lugn, aldrig arg och expert på att titta på mig som om jag har varit taskig mot henne helt utan anledning. Kanel (Cocker spaniel) är som en hockeypuck. Det räcker med att man rör sig åt ett håll, öppnar en bildörr eller har något på gång så är hon alltid två steg före.

När jag promenerar med dem i stan är det som att vara ute med en sköldpadda och en gepard (Ja, det ser löjligt ut) Zelda vill bara lunka fram och Kanel har bestämt sig för att allt intressant i hennes liv är ungefär hundra meter framför oss och hon måste dit NU!

Jag brukar säga till min fru att om hundarna hade haft mänskliga jobb så skulle Zelda varit en perfekt dagisfröken och Kanel säljare.

Men du då? Är du en dagisfröken eller en hockeypuck?

Vi ska se.


Här är vad som kännetecknar personlighetstyp A
Personlighetstyp A är självständiga individer som brinner av vilja att komma någon vart, att stå ut. De har starka egna motorer och vet vikten av att sätta mål, att tänka positivt och motivera sig själva varje dag. De är konkurrensinriktade och tar vara på sin tid. Andra ser dem ofta som otåliga. De orkar inte höra för mycket babbel – de vill komma till det väsentliga så snabbt som det bara är möjligt. Man hittar ofta personlighetstyp A bland ledare och företagare. De ser förändring som nödvändiga för att komma dit de vill.

En annan sak som skiljer personlighetstyp A från andra är att de har ett behov av att göra saker hela tiden. Att stå i en kö eller vänta på en buss är som ett straff och allt de kan tänka på är hur mycket tid de förlorar som de kunde använt till något nyttigare.

Många kan nog se personlighetstyp A som arbetsnarkomaner med hela livet inplanerat. De kan upplevas som svåra att prata med när de avbryter eller när de visar sin låga tolerans för inkompetens. Det finns en stor risk för den här personerna att drabbas mer än andra av stress, högt blodtryck hjärtproblem och kanske social isolering. Motion, gärna hård hjälper den här personlighetstypen att hålla stress på avstånd.

Är du en typisk A-person?
1. Har du alltid lite bråttom, en känsla av att tiden rinner iväg?
2. Är ditt dagliga schema fullt?
3. Känner du dig stressad av att alltid kriga mot tiden?
4. Har du åstadkommit mycket
5. Är du konkurrensinriktad?
6. Känner du dig skyldig när du slösar bort tid?
7. Känner du dig irriterad om du vaknar sent?
8. Har du problem med att arbeta i grupp när andra är långsamma?
9. Gör du dina viktiga uppgifter före de flesta andra?
10. Blir du nervös och irriterad av långsamma människor?
11. Tar du sällan raster?
12. Tar du sällan ledigt?
13. Gör du många olika saker och får alla att bli bra?
14. Rör du dig snabbt?
15. Pratar du snabbt
16. Hatar du att fastna i köer?
17. Avskyr du möten utan tydliga tidsbegränsningar och utan planer?
18. Ger orden “förutsättningslöst möte” dig rysningar?
19. Blir du arg på andra för att de inte når upp till din nivå?
20. Blir du nästan irriterad på att den här listan var så lång?

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


Fördelar med att vara en personlighetstyp A
Man får mycket gjort och når oftast sina mål. Om man också kan hitta ett sätt att vara lite snäll mot sig själv och en motionsform som är tillräckligt tuff så finns det inga gränser. Det är inte fel att vilja saker. Det är inte fel att vara ambitiös och hungrig. Tycker inte jag i alla fall.



Personlighetstyp B

Typ B-personer är i princip en motsats till personlighetstyp A. De stressar inte upp sig, inte ens i stressade situationer. De är avslappnade och kan beskrivas som glada människor. Trevliga, och sociala, underhållande och avslappnade. De vill göra saker i sin egen takt utan att drivas på av deadlines. De gillar att slappa och ta saker som de kommer. De är inte konkurrensinriktade och lägger ner lagom med energi på det de gör. De klarar också av att hantera misslyckanden bra. De har tålamod och blir sällan arga. De är toleranta, flexibla och anpassar sig till situationer utan att klaga så mycket. De är sociala och tycker om att få kontakt med människor och bygga känslomässiga band. De har lätt att få nya vänner. De är ofta mer nöjda med livet än personlighetstyp A, har färre stressrelaterade hälsoproblem.
Känner du igen dig?

  • Du jobbar lugnt och metodiskt och tycker om att prestera men blir inte stressad om du inte gör det
  • Du är inte rädd för att förlora och kliver hellre undan än slåss
  • Du reflekterar mycket
  • Du tillåter dig själv att testa och kanske förlora
  • Du har ett jämnt humör
  • Du stressar inte upp dig för särskilt många saker
  • Saker få gärna ta tid
  • Du är flexibel och låter gärna andras vilja gå före din egen
  • Du vill ha harmoni mest av allt
  • Du älskar sociala sammanhang
  • Att vara ledig utan en plan är drömmen

Visst låter det fantastiskt. Och det är det på många sätt men det finns också faror med att vara mer en personlighetstyp B:
  • De skjuter gärna upp saker
  • De kan ha en benägenhet att komma försent
  • De kan upplevas för slappa -framför allt av chefer med personlighetstyp A
  • De kanske aldrig riktigt når fram till målen eftersom de inte pressar sig själva

Vad blev du?

Vänta ett tag …
Har du gått runt och trott att du måste vara rik, ha kontakter och födas in i rätt familj för att komma dit du vill?
För att få det du vill ha?
Du har trott fel.
I nedanstående bok (som sålt i över 36 000 exemplar i Sverige) visar författaren hur man kommer dit man vill om man inte är född med silversked i munnen. Provläs den så får du se varför den blivit så populär❤️

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Framgång i livet är inte alls det de flesta tror ❤️


En läsarröst
"Det är absolut den bästa bok jag läst i personlig utveckling. Det är bara ett fel – att den inte fanns för så där 20-30 år sedan. Men bättre sent än aldrig. Den kommer jag att läsa många gånger och även sätta i händerna på mina barn och barnbarn och förhoppningsvis se dem växa som människor några snäpp. Av din enorma bokproduktion finns det mycket att botanisera i och jag kommer säkert att bli kund och även rekommendera många av mina vänner och kunder att läsa dina böcker. STORT TACK."
Anders Klingmark, Nacka

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu. ❤️
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).



Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se