Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Konsten att planera en sajt




Man kan kalla det sajt, hemsida eller webbplats beroende på vem man är. Allt är ändå samma sak – en möjlighet för dig att nå ut till oändligt många nya kunder, gamla kunder och alla andra som har med ditt företag att göra. Den här avdelningen handlar om allt du kan göra för att göra internet till din bästa kanal för att nå ut på nätet.


För att lyckas med en sajt gäller det att tänka efter innan man bygger den. Du måste ha järnkoll på minsta detalj. Den här checklistan hjälper dig en bra bit på vägen:


1. Varför ska du ha en sajt – för att du kommit på varför det är bra för något särskilt

2. Vad vill du åstadkomma med sajten

3. Vilka kommer att använda den/besöka den (Kunder, återförsäljare, andra)

4. Hur ska du marknadsföra den – hur ska du få folk att besöka sidan?

5. Vem ska marknadsföra sajten?

6. Vem ska bygga sajten och vad kommer det att kosta?

7. Vilka funktioner behöver du (webbshop, formulär etc)

8. Var ska bilder och material komma ifrån

9. Hur ofta ska du uppdatera sajten och vem ska göra det?

10. Vilka mål har du med sajten och hur snabbt måste du nå målen


Glöm aldrig att varje beslut om sajten ska vara fokuserat på att ge nytta till den som kommer dit. Glöm aldrig det. En gång till – glöm aldrig det!

Andra läser om...

Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUponMSNReporter
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se