Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Smarta tips om hur du marknadsför ditt företag

Tycker du också att det är jobbigt att prata pengar med kunderna?


Jag träffar många företagare som älskar sina jobb ända fram till den punkt då de ska börja prata med kunderna om vad det kostar.

Känner du igen dig?

Idag ska du få tips som kan lösa det problemet :-)


8 tips som gör dig bekväm med att prata pengar

1. Gör dig själv trygg med dina priser.
Undersök branschens priser så att dina ligger ungefär där kunderna förväntar sig att de ska ligga. Om du har mer erfarenhet än dina konkurrenter, höj priserna så att de reflekterar din kunskap och erfarenhet. Var inte blyg om du är bäst.

2. Bygg en trygg grund.
Innan du pratar priser med en kund, kolla först så att kunden verkligen behöver det du säljer. Du kommer att känna dig mycket bekvämare att prata priser om du vet att kunden verkligen behöver det du erbjuder. Ställ massor av frågor för att se om deras problem och din lösning verkligen passar ihop. Det gör dig tryggare.

3. Var öppen.
Visa dina priser på sajten och/eller i din broschyr. Då vet kunderna redan vad du tar betalt innan ni pratar affär.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


4. Var ärlig.
Berätta för kunden vilka alternativ som finns, vilka eventuella kvantitetsrabatter du erbjuder och hur de förväntas betala. Öva på att säga det här högt många gånger så att fraserna känns bekväma när du säger dem.

5. Visa självförtroende när du berättar om ditt pris.
Den som flackar osäkert med blicken och beter sig osäkert på andra sätt verkar be om ursäkt för sitt pris. Gör inte det.

6. Erbjud inte rabatter automatiskt.
Om du alltid ger rabatter känner kunderna att dina priser alltid är förhandlingsbara och till slut börjar de undra om det du erbjuder verkligen är värt pengarna.

7. Bete dig “som om”.
Hur skulle den mest kända personen i din bransch bete sig när han/hon berättar om sina priser? Bete dig som den personen så får du bättre självförtroende.

8. Utbilda dig.
Om du är över huvudtaget är obekväm i säljsituationer, läs en bok, gå en försäljningskurs så att du känner dig tryggare i rollen som säljare.


Lycka till nu – och var inte blyg.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges populäraste handbok för dig som säljer dina kunskaper❤️



"Helt suverän "mänsklig" bok om marknadsföring/försäljning! Har läst många böcker genom åren i detta ämne, men inte någon i stil med den här i mycket positiv bemärkelse! tack!"
Mona Härlin, villasjöviken AB

"Den här boken har gett mig mer självförtroende i att använda andra vägar än de konventionella för att sälja mina tjänster."
Isabelle Arnheim, STRATEG Företagslösningar

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se