Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Akuthjälp

8 skäl till varför så många misslyckas med reklamutskick


Jag tycker att många små företag som skickar ut adresserad direktreklam gör det alldeles för lättvindigt. De lägger ner massor av tid och pengar och gör sina utskick - sedan sätter de sig ner och hoppas på det bästa. Om de inte får något resultat så beror det ofta på samma saker och de ska du få veta mer om nu.


Här är skälen till att så många misslyckas med utskick

1. De har inte tänkt tillräckligt på adresslistan
Det spelar ingen roll hur bra du har gjort ditt material, förpackningen, säljtexten och utseendet om du skickar till fel personer. Det är just omsorg om listan som skiljer proffs från amatörer. Proffsen lägger ner massor av tid på att få fram rätt lista för varje utskick.

2. De testar inte innan de kör skarpt
Det är lätt att känna sig nöjd (och trött) på de texter man skrivit, erbjudandet man tagit fram och bara vilja få iväg allt på en gång, men det är ett stort misstag. Det finns ett skäl till varför företag som jobbar professionellt med direktmarknadsföring testar allt de kan komma på. De skickar helt enkelt ut olika varianter av utskicket för att se vad som händer med varje utskick. De testar pris, dag de skickar på, erbjudandet, utseendet på erbjudandet. Till och med på kuvertnivå testar de för att få fram det utskick som drar mest respons för att bli så säkra de kan vara på att utskicket ska fungera så bra som möjligt.

3. De har inget brev i utskicket
Det är viktigt att inte bara dunka ut broschyrer till mottagarna utan ett brev som guidar dem till det du vill att de ska se och ta ställning till.

4. De pratar sig hesa om produkten istället för fördelarna
Den äldsta sanningen av alla när det handlar om reklamutskick är att prata om fördelar, inte produktens särdrag. Det betyder inte att du ska strunta i att berätta om mått, vikt och kapacitet, men du ska leta efter chanser att lägga in fördelarna så att kunderna lättare kan se dem och förstå varför de ska välja dig och inte dina konkurrenter.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


5. De har inget erbjudande
Mottagarna förväntar sig ett erbjudande. Det behöver inte handla om försäljning nu, utan kan vara en möjlighet att beställa mer information om något speciellt. Ditt jobb med säljbrevet kan alltså vara att ta kunden ett steg närmare ett köp. Många små företag skickar planlöst ut broschyrer som innehåller dyra produkter som få köper direkt. Det gäller för dig att tänka på om det du säljer går att sälja direkt i utskicket eller genom att kunden tar ett steg närmare dig så du får en chans att visa vad du kan.

6. De har för dåliga bilder och texter
Texter och bilder i ditt erbjudande måste vara tydliga. Fall inte för frestelsen att göra så snygga saker som möjligt och med så avancerad teknik som möjligt (om det inte är det du säljer). Ditt erbjudande måste vara innehållsrikt och inte fullt med ytligt ögongodis för Art directors och stora ord som inte betyder något. Var konkret.

7. De sparar det bästa till sist
Gör inte det. Det bästa och mest fantastiska du har att säga ska du säga direkt. Människor har ont om tid och du måste fånga dem direkt. Omedelbart. Nu.

8. De följer inte upp
Redan när du gör ditt utskick ska du ha en färdig plan för hur du ska följa upp det. Du kanske väljer att göra ett utskick till och sedan ringa mottagarna. Eller du kanske väljer att ringa snabbt efter att mottagarna fått ditt erbjudande. Hur du än gör så måste du planera att följa upp eftersom det ingår i den lyckade processen med direktmarknadsföring. Det räcker inte att bara skicka ut brev och hoppas på det bästa om du vill lyckas.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Vår mest populära bok någonsin om att skriva säljande texter❤️
(100 sidor om att skriva säljbrev som träffar rakt i hjärtat)


"Denna bok är utan tvekan den bästa om man ska få något sålt överhuvudtaget med text. I vårt fall har vi använt boken för att skriva våra kunders säljbrev, som sedan följts upp med ett telefonsamtal. Det har ökat våra avslut med närmare 4%"
Contact Center i Boxholm AB

"Boken är bra för att den är lättläst, konkret och just att man blir inspirerad. Det här är en bok jag rekommenderar till alla som inte är spontana idésprutor utan behöver lite hjälp på vägen."
Maud Carlsson, FöreningsSparbanken

"Säljbrevsboken har jag haft mycket användning av. Mycket bra tips och idéer. Jag rekommenderar den till alla som skriver säljbrev men som inte gör det så ofta."
Jeanete Nilsson, ServeOffice AB

"Lättläst och mycket informativ. Leveransen av boken fungerade perfekt, jag fick den direkt till mitt skrivbord 2 dagar efter beställningen. Tack för boken, den hjälpte mig när jag hade kört fast."
Lars Ehrnlund, TDC Försäljning AB

"Boken har hjälpt oss att sluta skriva förutsägbara brev anpassade för papperskorgen. Den ä bra för att den visar på exempel samt att den är väldigt lättläst och rolig att läsa. Det här är en bok jag rekommenderar till alla som jobbar med marknadsföring/sälj - eller helt enkelt bara vill läsa en rolig och lärorik bok om att skriva."
Anna Ekström, Radius Sweden AB

"Att kunna på ett säljande men seriöst sätt strukturera och skriva mailing och förstås brev. Boken lärde mig framför allt att förstå mottagaren och inte koncentrera mig på vad jag vill säga. Funkar även utanför Sverige ! (Italien)"
Morgan MARK, Partner Connect Italy

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu. ❤️
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se