Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Respekterar du andra människor tid?





Jag tycker om att komma i tid och tycker om människor som kommer i tid. Kalla mig tråkig, svensk eller oflexibel, men för mig är respekt för andras tid en hederssak. Att inte komma i tid till ett möte är respektlöst, framför allt om ni ska mötas på någon offentlig plats där den du ska träffa får stå och känna sig dum för att du inte kommer.

Vad säger punktlighet om dig?

Att du bryr dig
Att komma i tid är ett av de bästa sätt som finns för att visa att du bryr dig om dem. Genom att hålla överenskommelser med andra så bekräftar vi andra och deras behov.

Att du respekterar andra
Du kan lika gärna låna en persons pengar som att ta hans/hennes tid. Att komma i tid till kundmöten, möten med leverantörer eller andra som du gör affärer med visar att du respekterar deras tid och att du också förväntar dig att de ska respektera din tid.

Att du är ett proffs
Som proffs har du en låda med verktyg som alla hjälper till att skapa en känsla för dig som yrkesmänniska. Att komma i tid är ett av de verktyg som hjälper dig framstå som ett proffs i det långa loppet.

Att du är på hugget
När du kommer i tid är det ett tecken på att du är beredd att hugga i med det som ligger framför dig, att du vill något. Att du är redo att leverera och att du vill göra det.

Att du har kontroll på läget
Människor gillar att göra affärer med folk de gillar, känner och litar på men de gör också affärer med människor som har koll. Den som kommer tidigt till ett möte ger intryck av att ha kontroll på sitt eget läge. De som levererar i tid har koll på flödet i företaget och styr det istället för att flödet styr och allt handlar om brandkårsutryckningar.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


Att du står för hög kvalitet
Punktlighet är ett tecken på kvalitet. Det säger inte bara att du har kontroll på ditt företag, det visar också att du respekterar dig själv och andra. Framgångsrika och omtyckta företagare har ofta det gemensamma draget att de respekterar och värderar punktlighet.

Att du vet att dina vanor bidrar till ditt eget varumärke
Om du är punktlig kommer människor lära sig det – och samma sak tvärtom. Du kommer att betraktas som en ordentlig, eller slarvig person av andra beroende på hur du hanterar din och deras tid. Människor som ofta eller alltid dyker upp för sent tror att det ger andra ett intryck av att de har mycket att göra, när det snarare känns som att de har dålig koll.

Kommentar:
Jag tycker att det är så fantastiskt det här med punktlighet eftersom det ger så mycket trovärdighet hos andra. Det är nästan så att den större delen av kundernas tro på dig beror på om du gör saker i tid eller kommer i tid. Du kan göra ett sämre jobb i tid hellre än ett bättre jobb och bli försenad. Nej, jag säger inte att du ska göra det, jag säger bara att det kan vara så.

Jag tror att det var Woody Allen som sa ” 80 percent of success is just showing up”. Kanske att man skulle lägga till ”in time” i slutet av det citatet.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges snabbaste handbok som ger dig mer tid❤️



"Kul bok om hur du gör det bästa av tiden och dödar tidstjuvarna som stör i jobbet"
Aftonbladet

”Välskrivet och smart om att få mer tid i livet. Hemligheterna är avslöjade.”
Dagens Nyheter

"Konkreta tips på hur du hinner mer på jobbet – och på köpet får mindre stress, slipper jobba över och får mer tid till dig själv, fritiden och familjen."
Tidningen Metro

"Det bästa tipset om att vinna tid är att inte läsa en massa böcker med sådant som är självklarheter för en tidsfascist som jag. Men nu läste jag "100 sidor om hur du vinner tid" på tåget till jobbet, så upplevde jag läsningen som ren tidsvinst...Dessutom innehåller boken också en del goda tankar och givande tips om arbetsglädje och kreativitet."
Lön & Jobb

"Hinner du inte läsa boken? DÅ är det precis det du ska göra, redan i eftermiddag."
Du&Co

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Smartare Liv här:

Lev smartare och ha det roligare
Du får konkreta tips om allt från personlig utveckling, praktiska råd om dina pengar, familjeliv och jobbet - allt för att du ska kunna leva ett smartare liv.

Smartare liv startade så sent som hösten 2012 och har drygt 7 000 prenumeranter

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket med smarta böcker från Ego förlag om att leva ett smartare liv.

Här kan du se om Nyhetsbrevet Smartare liv är något för dig.

Fyll i din e-postadress i rutan




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se