Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Tips om att ta risker


Tar du några risker i ditt jobb?

Då menar jag inte att klättra på rangliga stegar, köra för fort eller lipa åt storvuxna, tatuerade 23-åriga män med gulsvarta halsdukar. Jag menar personliga risker. Som kan påverka hur en kund eller kollega ser på dig. Som i värsta fall kan få en kund eller kollega att tycka mindre om dig, men som i bästa fall kan knyta er samman på ett mer personligt sätt.

Jag tror på att ta risker. Att skriva den här artikeln är en risk. Du kanske tycker att det jag säger är nonsens, att jag är har tagit på mig en roll som jag inte har kapacitet att fylla. Det är en risk och ärligt talat får jag alltid en del skäll för det jag gör, ofta befogat och smart.

Men jag har bestämt mig för att du är som en vän till mig när jag skriver här. En som jag kan säga sådana här saker till. Hur är det med dig? Vågar du sticka ut, släppa kontorsfejset och riskera en snyting ibland? Att riskera saker gör att man håller sig alert och levande och alla jag känner som alltid ligger där framme är också samma personer som alltid får saker att hända.


Kolla här vilka risker jag menar:

1. Du kan riskera att närma dig en sur kund med ett leende istället för att hoppas att någon annan gör det.
2. Du kan strunta i retur/garanti-principerna för att göra en kund riktigt nöjd
3. Du kan skämta om något även om du inte riktigt vet hur det kommer att tas emot
4. Du kan ställa en personlig fråga till någon
5. Du kan ta ett beslut som du inte har rätt till att ta för att göra en kund nöjd
6. Du kan föreslå ett kompletterande köp till en kund
7. Du kan säga något snällt till någon och strunta i hur det uppfattas även om personen är av motsatt kön
8. Du kan säga "varför inte tvärtom" och gå en annan väg än den första tänkbara.
9. Du kan riskera en skopa ovett för att säga vad du verkligen tycker för en gångs skull
10. Du kan jobba varje dag för att leta efter chanser att vara personlig, att inte leka företag, chef eller marknadsförare och istället (nu är det nära flum men ta det för vad det är) vara dig själv.
11. Du kan ge dina anställda befogenheter att ta egna ekonomiska beslut och se vad som händer.
12. Du kan ägna en hel dag åt att få alla runt dig att känna sig som vinnare och se vad som händer.
13. Du kan ge spontana rabatter åt folk bara för att se hur förvånade de blir.
14. Du kan slänga med något extra i köpet fast kunden redan betalat - bara för att få njuta av förvånade blickar.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


Nej, inget av det här tar bort professionaliteten och det faktum att det företag man driver eller jobbar inom bara kan leva vidare om kunderna är nöjda. Och jag menar bestämt att om du tar risker och har det roligare på jobbet så kommer du också att ta hand om tiden bättre. Visst, du kan sortera saker på skrivbordet och ha ordning och reda – det är bra – men om du inte försöker göra ditt jobb kul och spännande, då börjar du skjuta upp saker, strunta i uppgifter och slösar med tiden på andra sätt. Ju närmare feststämning du kan skapa varje dag, desto mer kommer du att hinna göra.

Eller vad tror du?

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Framgång i livet är inte alls det de flesta tror ❤️


En läsarröst
"Det är absolut den bästa bok jag läst i personlig utveckling. Det är bara ett fel – att den inte fanns för så där 20-30 år sedan. Men bättre sent än aldrig. Den kommer jag att läsa många gånger och även sätta i händerna på mina barn och barnbarn och förhoppningsvis se dem växa som människor några snäpp. Av din enorma bokproduktion finns det mycket att botanisera i och jag kommer säkert att bli kund och även rekommendera många av mina vänner och kunder att läsa dina böcker. STORT TACK."
Anders Klingmark, Nacka

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu. ❤️
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se