Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Utvecklingsavdelningen

10 sätt att skaffa passiva inkomster


Vill du fortsätta jobba 50, 70 eller 100 timmar i veckan i resten av ditt liv? Klart du inte vill.

Inte jag heller.

Vill du kunna ta ledigt ibland utan att oroa dig för vad som händer med ditt företag?
Jag med!

Nyckeln till det här är passiva inkomster. I de flesta mindre företag ser det ut så att du tar hand om en kund i taget. Det alla småföretagare brukar märka efter ett tag är att man bara har ett visst antal timmar per dag att utnyttja (om de inte visste det förut). Så hur gör man då för att få företaget att dra in mer pengar? Du kan höja dina priser, men det finns oftast ett tak för vad som är realistiskt för det. Om du vill tjäna mer pengar måste du bli lite mer kreativ. Vill du växa och tjäna mer pengar – i så fall är de här tipsen direkt riktade till dig:


10 sätt att skaffa passiva inkomster

1. Tjäna kommission på andras produkter och tjänster. Om det finns andra som säljer saker som du gillar, då är du galen om du inte utnyttjar tillfället till att tjäna pengar på dem genom att sälja dem till dina kunder. Det kan vara så enkelt som att du refererar kunder till andra och har kommit överens med den leverantören om en hittelön för kunden.

2. Sälj andra företags produkter. Om du har seminarier eller en sajt, så har du också fantastiska möjligheter att sälja produkter som ligger i linje med det du själv redan säljer. Erbjud dina besökare böcker, kurser, programvaror eller vad du tror att de vill ha. Att sälja andras produkter kan ge dig dubbla inkomster för varje engagemang du har för kunderna.

3. Sälj andra företags tjänster. Om det du jobbar med just nu är väldigt populärt, överväg att ta in underleverantörer till dig. Du kammar hem affärerna och de gör jobbet. Du tjänar procent på deras arvoden. Det kan också vara så att du säljer A och någon annan säljer B. Din kund behöver båda. Erbjud A från ditt eget företag och anlita leverantören av B som din underleverantör som jobbar i ditt namn.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


4. Sälj e-böcker från din sajt. Med rätt innehåll är det ett perfekt sätt att tjäna pengar på besökare som har problem, men som inte kommer att bli dina kunder. Du har ju redan kunskaperna om ditt område och det gör det enkelt att sätta ihop en riktigt bra e-bok som hjälper kunderna inom ditt område.

5. Starta en e-learningskola på din sajt. Sätt ihop tjugo lektioner och låt kunder som inte kommer att anlita dig (de kanske kommer från annan ort) få en kurs på området till ett pris av några hundralappar. Om du har kurser eller seminarier idag, så har du också redan materialet klart. Förpacka om det så att det passar som en kurs.

6. Gör en egen bok om ditt område. Om du föreläser ofta så är det en perfekt avslutning att kunna erbjuda din nya bok till åhörarna. Det kanske känns jobbigt att skriva en hel bok, men en bok kan utvecklas genom att du över tid skriver ett antal artiklar och sedan samlar allt material till en bok.

7. Mjukvara. Finns det en process som du använder med kunder som de skulle kunna göra själva om den var mer automatisk? Din process skulle i så fall kunna bli en unik mjukvara som kan nå fler.

8. Mentorprogram. Dina adepter i ett mentorprogram kan vara samma personer som skulle kunna vara dina kunder eller så kan de vara kollegor som vill lära sig av dina erfarenheter. Ditt mentorprogram skulle kunna utföras i en klass, per telefon eller via e-post.

9. Kan du sälja din tjänst som en prenumeration?

10. Kan du organisera event där du samlar expertis som ger en komplett bild av ditt område och som kan locka åhörare som får en dag full av samlad erfarenhet från flera föreläsare?

Lite att börja med...

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Framgång i livet är inte alls det de flesta tror ❤️


En läsarröst
"Det är absolut den bästa bok jag läst i personlig utveckling. Det är bara ett fel – att den inte fanns för så där 20-30 år sedan. Men bättre sent än aldrig. Den kommer jag att läsa många gånger och även sätta i händerna på mina barn och barnbarn och förhoppningsvis se dem växa som människor några snäpp. Av din enorma bokproduktion finns det mycket att botanisera i och jag kommer säkert att bli kund och även rekommendera många av mina vänner och kunder att läsa dina böcker. STORT TACK."
Anders Klingmark, Nacka

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu. ❤️
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se