Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Akuthjälp

Skaffa nya kunder till företaget – 10 tips



1. Erövra nya marknader. Om du redan har en kunddatabas med kunder som du jobbar bra ihop med – nöj dig inte med det. Utveckla en plan för att utforska och erövra nya marknader. Be dina lojala kunder att rekommendera dig – det dröjer inte länge förrän ditt kungarike växer och försäljningen ökar.

2. Lös problem. De mest framgångsrika företagen i världen löser problem åt kunderna. Om du lär dig att erbjuda lösningar istället för prylar, så kommer kunderna att söka upp dig oavsett vilka priser du har. Vilka lösningar erbjuder du med det som du säljer nu? På vilket sätt blir dina kunders liv lättare och bättre om de köper det som du säljer idag?

3. Lär känna dina kunder. För att sälja mer måste du också veta vad de tänker. Vilken smak har de? Vad föredrar de? Vilka problem har de? Fråga dem i enkla studier och enkäter där de får något för besväret att svara. Vi frågar våra kunder två gånger om året vilket deras mest pressande problem är just nu. Hittar vi ett gemensamt stort problem, så kommer det en bok som löser det problemet inom ett halvår.

4. Prata inte om hur hårt du sliter eller jämför dig själv med konkurrenterna med dina återförsäljare. Dina konkurrenter finns inte och är inte ett hot. Du är ledaren och behöver inte bekymra dig med tankar på konkurrenterna. Låt dina återförsäljare också känna det.

5. Prata inte skit om dina konkurrenter. Det visar bara att du känner dig hotad av dem och det är dessutom dålig smak. Det spelar ingen roll vilka stora fel de har eller gör – du måste lita på att kunderna själva upptäcker bristerna. Din uppgift är att övertyga dina kunder om att jobba med dig, inte att övertala dem att inte jobba med någon annan.

6. Var trevlig mot dina konkurrenter när du träffar dem. Du vet aldrig vad du kan få ut av det. Ibland kan du fånga upp viktig information. Dessutom kanske ni kan samarbeta på något sätt. Du kanske får kontakt med en duktig säljare som hellre vill jobba med dig.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


7. Ramla inte i prispressfällan. Det är lätt att göra det när du känner konkurrenterna flåsa dig i nacken. Att bara sälja på lågt pris visar brist på kreativitet och dessutom förstör det dina vinster. Ibland förstör det så mycket så att du tvingas lägga ner företaget. Det händer varje dag med prispressarna. Erbjud mervärden, fantastisk service och andra saker som du med din erfarenhet vet vad kunderna vill ha.

8. Studsa tillbaka snabbt. Du kommer att förlora affärer till konkurrenter. Det finns hundra skäl till varför. Ibland är din konkurrent bättre än du. Det spelar ingen roll om din presentation är fantastisk. Ibland klickar det bara inte. Ibland beror det på saker som du inte kan kontrollera. Vilket skälet än är, så kommer du att må illa över det. Men, och det här är viktigt, du måste upp i sadeln direkt igen. Släpp besvikelsen och gå vidare. Prata med kunden och se om du kan få veta varför du inte fick jobbet/ordern. Håll sedan kontakt. Du kanske förlorade idag, men det kommer fler chanser. Dessutom klantar sig kanske din konkurrent under resans gång och om du då har hållit kontakt med kunden, så finns det alla chanser att det blir du som får rycka in och rädda dagen.

9. Se vad dina konkurrenter inte gör. Granska vilka metoder som dina konkurrenter använder för att marknadsföra sig idag och leta efter luckor. Se till att vara någonstans där de inte är. Kanske på Youtube, på bussarna eller med en starkare närvaro i sociala medier.

10. Nätverka inte bara – arrangera ett event. Att erbjuda något slags event – ett seminarium, en föreläsning eller något annat – är ett bra sätt att lära känna dina möjliga kunder på.

En viktig sak till!
Alla smarta företagare och säljare jagar konstant ny inspiration för att komma vidare. I nedanstående storsäljare som numera är en klassiker får du hela 345 smarta sätt att hitta nya kunder. Och det går fort att ta till sig innehållet och omvandla det till något praktiskt att göra. Läsarna älskar den här boken.

Läs den du också och börja hitta alla de där nya kunderna snabbare.
Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

”När jag med förtjusning läste din härligt kaxiga garanti om att jag kunde få tillbaka pengarna om jag inte fick ut väldigt mycket av ”345 …” så fick jag sådan lust att kontra med en liknande garanti från mig som kund: Eftersom jag tycker att boken är bättre än du förespeglar skulle jag vilja betala den en gång till. Men när jag gick in på er hemsida hittade jag inte någon sådan ”knapp” så här sitter jag med min obesvarade kärlek och oöppnade plånbok."
Bengt Gustavsson, KRESAM AB & BolagsBolaget AB

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).


Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se