Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Så här skapar du förändring snarare än att reagera på den




Allt förändras hela tiden. Just nu till exempel - så sitter dina konkurrenter i ett möte och funderar ut hur de ska piska dig av banan. Och dina kunders förhållanden förändrades idag, dina leverantörers likaså.

Och du tycker att allt det här är kul – eller hur? Nyckeln är så klart engagemang. Du måste gilla spelet. Du måste ha en lust att spela det. Du njuter av att vara uppdaterad och inte bara det – du vill ännu hellre vara den som uppdaterar (ja, det är meningen att du ska få kontrollångest här:-). För det är kul med förändring – men bara om man är med i den själv.


Här har du en rivstart som hjälper dig med förändringen

1. Koll på omvärlden
  • Vilka branschtidningar tänker du fortsätta att prenumerera på i år? Finns det några som du suktat efter? Tidningar är bra sätt att hålla igång – och att reta upp sig på för att de skriver alldeles för mycket om dina konkurrenter och för lite om dig.
  • Vilka böcker läser du? Vilka tänker du läsa i år som drar igång dig (Jag har
    såklart några förslag och de finns representerade på
    http://www.redaktionen.se
  • Vilka webbplatser tänker du skapa en egen mapp för som du ska besöka varje dag?
  • Vilka delar av din omvärld behöver veta att du finns? Hur ska du berätta det?
  • Har du satt pressbevakning på dina konkurrenter, inte bara på dig själv?
  • Prenumererar du på dina konkurrenters nyhetsbrev så du vet vad som händer?
  • Besöker du dina konkurrenters hemsidor alldeles för ofta – bra.

2. Koll på kunderna
  • Hur tänker du ta reda på vad kunderna planerar och exakt var någonstans (mitt framför dem) kommer du att stå med en paketlösning i handen innan någon annan hinner dit före?
  • Vad tänker du chocka kunderna och konkurrenterna med i år?
  • Varför ska vi egentligen köpa saker av dig? Ge oss ett tydligt svar i år och byt ut klink mot prassel i kassan.

3. Koll på dig själv
  • Hur ska du bidra till att skapa förändring själv? Vilka steg tänker du ta med din produkt eller tjänst för att ta ditt företag ett steg till?
  • Vad var det kunderna sa förra året att de ville ha? Var har du det?
  • Hur blåste vindarna förra året? Vad sa din magkänsla att du borde göra åt det?
  • Vad tänker du göra med din egen sajt för att lyfta den nu när den legat där ett tag och surnat till.
  • Hur är det med den gamla loggan, den gamla payoffen? Fungerar de fortfarande?
  • Hur ser broschyrerna ut? Är det fortfarande den där från förra året som gäller med en kompletterande A-4 som visar vilka produkter som utgått?
  • Hur tar du hand om dig själv under den krävande resan?


Den här listan är särskilt nyttig att använda i början av hösten och i början av våren.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.


Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Smarta tips för företagare här:

Prenumerera på gratis tips som tar dig framåt som företagare
Du får konkreta tips och påminnelser om:
  • Hur du driver ditt företag lönsammare
  • Hur du spar tid och pengar
  • Hur du tjänar mer pengar
  • Hur du får fler kunder
  • Hur du jobbar effektivare och hinner mer

  • Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

    EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket från Bokförlaget Redaktionen med böcker för smarta företagare.


    Läs gärna vad brevet innehåller

    Fyll i din e-postadress i rutan




    Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.


    Andra läser om...

    Dela det här:
    Dela den här sidan på Facebook
    Artikeln är skyddad med Google authorship

    Våra mest sålda böcker

    Våra mest lästa artiklar

    Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
    stefan@redaktionen.se