Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Utvecklingsavdelningen

10 sätt att skapa tillväxt i ditt företag



1. Tänk på dina framtida kunder. När du utvecklar nya produkter eller tjänster är det bra att ha nya målgrupper i tankarna. Det gör dig inställd på att rikta dig till en annan del av marknaden som kanske till och med resulterar i att din nuvarande konkurrent blir irrelevant.

2. Jobba för att skapa ett starkt varumärke. Kunder som kan relatera till ditt företags filosofi, attityd och stil kommer att försvara din framgång. Det är därför framgångsrika företag jobbar för att skapa en filosofi som är förenlig med något som kunderna tror på. Undersök de gemensamma intressena hos dina kunder för att bygga en image som talar till deras hjärtan. Gör din marknadsföring på ett sätt som är känslomässigt rätt för din målgrupp. Strunta i alla andra, bry dig bara om din målgrupp och så kommer de känna att de också är en del av ditt företag (vilket de ju i högsta grad faktiskt också är).

3. Gå på skattjakt och hitta en ny nisch. Det spelar ingen roll hur stort ett företag blir – de kan inte erbjuda allt till alla. Just därför är det väldigt spännande att leta efter – och vara först med att hitta – en lönsam liten nisch som ingen annan har upptäckt. Tänk trender. Häng med i vad medierna pratar om och agera snabbt när du hittar den senaste snackisen.

4. Stäng dörren för konkurrenterna. Om det inte är försent kan du börja bygga barriärer som andra får svårt att passera om de vill in på ditt område. Du kan försöka få till ett exklusivt samarbete med distributörerna av de hetaste produkterna på ditt område, vilket förhindrar dina konkurrenter från att överlappa din produktmix. Eller så kan du ha en prisgaranti som försäkrar att kunderna besöker dig innan de fattar ett köpbeslut.

5. Gå tillbaka till dina rötter. Om du går igenom en period när du tvivlar på dig själv (alla gör det), dålig försäljning (det råkar alla ut för) eller stångas med någon slags jobbig förändring (det händer alla någon gång i karriären) – blunda för allt annat och gå tillbaka till grunden för ditt företag. Hitta känslan och kreativiteten som en gång ledde dig till att starta ditt företag. Du kanske behöver några dagars semester för att andas ut ett tag och komma bort från alla rutiner.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


6. Hur kan du göra det här bättre? Det är en väldigt bra fråga att ställa dig själv inför varje sak som du gör på jobbet. Allt från offerter till dagliga rutiner kan alltid göras bättre. Om du gör den här frågan till ett mantra för dig, så kommer du också garanterat att börja tjäna pengar på det.

7. Jaga ständigt efter nya kunder. Om du sitter bakom ditt skrivbord på dagarna och väntar på att kunderna ska ringa eller står bakom disken och väntar på att kunder ska komma in i butiken, så kommer du att få problem till slut. Sluta aldrig att engagera dig i vilka dina kunder är och att hitta nya vägar för att nå fram till dem.

8. Överväg att följa efter dem som är 18-34 år gamla. Skälet är enkelt – det är de som bestämmer trenderna i hela världen. Även om det du säljer inte riktar sig till just den åldersgruppen, så är det en bra idé att hålla koll på hur de tänker och vad de gör. Det är de som sätter tonen och det är bara så det är. Det är inget att bekymra sig för, snarare något att utnyttja fördelarna av.

9. Sprid kunskaperna i företaget.

10. Leta fram den där dammiga lådan du startade företaget med. Den är märkt "jävlaranamma".

En viktig sak till!
Nedanstående bok är smått sensationell eftersom den innehåller hela 350 konkreta saker du kan göra för att marknadsföra och tjäna mer pengar i ditt företag. Det unika är att varje sak bara tar fem minuter för dig.

Det här är en av få svenska böcker om marknadsföring som också nått ut på den amerikanska marknaden och fått fantastiska recensioner för hur bra den hjälper företag att komma loss snabbt.

Läs den du också.

350 snabba tips om hur du marknadsför ditt företag på bara fem minuter.❤️
(En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)



En läsarröst
”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB

Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).



Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se