Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Akuthjälp

Sluta be om ursäkt för dina priser - lös problemet så här


Jag träffar alldeles för ofta tjänsteföretagare som ber om ursäkt för sina priser. Det är hemskt att se hur olyckliga de är över att berätta vad något kostar.

Och det är hemskt eftersom det känns som att de inte tror på vad de säljer.

De kan säga konstiga saker som:
- Sitter du ner?
- Det är bäst att du tar ett djupt andetag nu.
- Tycker du att xx kr är för mycket?
- Jag antar att du inte vill betala xx kr va?
- Det är rent sjukt vad de tar betalt för sånt här nuförtiden?
- Just det (suck), och så var det priset, ja.

Frågan är: Har du samma problem? Och det gäller lika mycket även om du inte säger de här sakerna rakt ut till kunderna, men känner det i hjärtat på något sätt. Det finns ett enkelt sätt att testa dig själv. Ställ dig frågan: Gillar jag att prata om mitt pris? Om du säger nej så är det tydligt att du tycker att du är för dyr och att kunderna inte riktigt får valuta för pengarna.

Det här måste vi ändra på direkt, för om du inte tryggt kan kommunicera att dina priser är bra så kommer kunderna att banka på dig från alla håll för att få rabatter eftersom de omedelbart ser dig som en allierad (mot ditt företag). De misstänker att priserna är för höga eftersom du uppenbarligen tycker att de är för höga och att du antagligen har särskilda kunskaper om vad sånt här säljs för ”normalt”.

Handlingsplan
Ditt jobb är antingen att träna på att prata om ditt pris som en riktigt god nyhet eller att se till att det du säljer är mer värt än priset också för dig. Skapa mervärden helt enkelt. Jag vill att du ska ha enorm lust att börja prata med dina kunder om dina fantastiska värden och hur löjligt bra priserna är i förhållande till vad de får. Det är så du börjar tjäna de riktiga pengarna.

Träna på det nu

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se