Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Smarta tips om hur du marknadsför ditt företag

Hur snabba måste ni vara för att behålla kunderna?





Alla människor har olika livstempo. Det som är snabbt för en person är plågsamt långsamt för en annan.

Det här vet alla, men vet du att också tempot i ditt företag kan behöva ses över för att det ska passa kunderna bättre?


Tempo och vinst är ihopkopplade så här:

1. Vad dina kunder förväntar sig för tempo
Om kunden förväntar sig snabbhet och du levererar långsamt så kommer dina vinster att drabbas utan att du ens märker vad du missar. Säg att du säljer en tjänst och en otålig kund ringer för att fråga något. Efter att ha vevat omkring bland knapparna ”tryck här och tryck där för att komma hit eller dit” slutar det kanske med att kunden lämnar ett meddelande till den som verkar kunna svara på frågan. Men den här kunden nöjer sig inte med det. Han väntar inte utan ringer en annan leverantör där de kanske svarar direkt. Det blir där han köper. I sin iver att automatisera missar företag massor av otåliga kunder idag.

2. Förändringar på marknaden
Om du har varit van vid ett sävligt tempo på din marknad och förändringar sker och kunderna börjar förvänta sig större snabbhet (vanligt när en uppstickare som sett en lucka kommer in) , då gäller det att hänga med i svängarna. Nya konkurrenter med snabbare service, lättare sätt att köpa och kvickare metoder att lösa problem brukar bli problem för mognare företag med långsamhet i blodet. Först förnekar de problemet. Sedan blir de deprimerade och slutligen gör de något åt det. Men då har konkurrenten redan ätit upp halva deras lunch.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


Fyra avgörande frågor:
1. Vilket är egentligen dina kunders tempo?
Gör de typiska konsumentinköp där de egentligen bara vill ha det du säljer men utan att det är kris och de är helt nöjda bara det inte blir något strul. Eller säljer du till kunder som tar hundra år på sig att bestämma sig men när de väl gjort det vill de ha allting NU!

2. Hur stora krav på snabb service har dina kunder?
Är det NU! som gäller eller kan de vänta ett par dagar? Att tillfredsställa NU-kunderna är en enorm guldgruva idag när de flesta företag automatiserar mer och det blir svårare att få tag i en riktig människa.

3. Vilket tempo har dina konkurrenter?
Finns det någon ny aktör som sett att man kan vinna på att vara snabbare? Dansar du vals medan de dansar bugg?

4. Har din marknad förändrats på senare tid?
Har det kommit ny teknik, nya verktyg, nya system, nya sätt att göra saker på (som du – erkänn nu – tycker är småjobbigt att börja använda)?

Fundera på de här sakerna och ta dem på allvar så att det inte blir en fråga om tempo om en viktig kund lämnar dig.


Gasa på nu (ja, eller ta det lugnare - det som passar bäst)

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Framgång i livet är inte alls det de flesta tror ❤️


En läsarröst
"Det är absolut den bästa bok jag läst i personlig utveckling. Det är bara ett fel – att den inte fanns för så där 20-30 år sedan. Men bättre sent än aldrig. Den kommer jag att läsa många gånger och även sätta i händerna på mina barn och barnbarn och förhoppningsvis se dem växa som människor några snäpp. Av din enorma bokproduktion finns det mycket att botanisera i och jag kommer säkert att bli kund och även rekommendera många av mina vänner och kunder att läsa dina böcker. STORT TACK."
Anders Klingmark, Nacka

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu. ❤️
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Smarta tips för företagare här:

Prenumerera på gratis tips som tar dig framåt som företagare
Du får konkreta tips och påminnelser om:
  • Hur du driver ditt företag lönsammare
  • Hur du spar tid och pengar
  • Hur du tjänar mer pengar
  • Hur du får fler kunder
  • Hur du jobbar effektivare och hinner mer

  • Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

    EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket från Bokförlaget Redaktionen med böcker för smarta företagare.


    Läs gärna vad brevet innehåller

    Fyll i din e-postadress i rutan




    Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.


    Andra läser om...

    Dela det här:
    Dela den här sidan på Facebook
    Artikeln är skyddad med Google authorship

    Våra mest sålda böcker

    Våra mest lästa artiklar

    Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
    stefan@redaktionen.se