
Varför har inte alla människor en egen internetbutik vid sidan av? Och jag menar verkligen alla.
Tänk dig den här situationen:
Säg att du har en anställning (eller ett eget företag) och vill tjäna extrapengar. När du kommer hem från jobbet kollar du ordermailen och ser att det ramlat in fyra beställningar som du packar och skickar till kunden på väg till jobbet nästa dag.
Resultat är att du tjänar flera tusen extra i månaden helt automatiskt. Och börjar du lägga ner tid på att marknadsföra butiken kan du snart säga upp dig och låta företaget få ett eget liv. Så här kan det bli för dig och det kan gå snabbt.
Det är både billigt och enkelt att sätta upp en internetbutik idag
Till och med min femtonårige son har fattat det här. Han driver http://www.zimbabwe-dollar.se - en sajt där han säljer sedeln med världens högsta valör ( 100 biljoner dollar). Det sprutar inte in beställningar, men de kommer kontinuerligt och ger honom en möjlighet att både testa företagande i mindre skala - och att köpa de grejor han vill ha. Och igen - allt sker helt automatiskt.
Så vad är idealiskt att sälja i din internetbutik?
1. Produkten ska vara hållbar, inte ömtålig
2. Den ska vara lätt (billig att skicka)
3. Den ska vara säker, inte farlig
4. Den ska vara billig för dig, och dyr för kunden
5. Den ska vara unik
6. Den ska vara nischad - ju snävare område med tydliga köpare desto bättre
7. Den ska vara enkel att använda
8. Den ska se lika bra ut även om någon missnöjd kund skickar tillbaka varan
9. Du ska själv gilla produkten och helst ha saknat den i utbudet
10. Det ska vara lätt för dig att veta hur du ska nå kunderna
Försök att pricka in så många av de här punkterna som möjligt när du väljer din produkt. Och varför inte tänka lite större och starta två internetbutiker - eller varför inte fem, femton eller hundra. Jag menar allvar.

Duger jag? Så bygger du självkänsla i en värd som tjänar på din osäkerhet
I en värld där vi ständigt jämför oss med perfekta flöden och ouppnåeliga ideal är det lätt att känna sig otillräcklig. Duger jag? hjälper dig att bryta jämförelsefällan, bygga en självkänsla som inte vacklar och hitta ditt eget värde – bortom sociala medier och yttre krav. Det är dags att sluta fråga om du räcker till och istället inse hur mycket du har att ge, precis som du är.❤️
🌿Den här boken är för dig som:
- Någonsin har känt att du inte räcker till.
- Har fastnat i jämförelsefällan och vill ta tillbaka kontrollen.
- Vill bygga en självkänsla som inte påverkas av yttre ideal.
Klicka här och provläs boken.
(Länken leder till förlagets egen bokhandel där du alltid får det bästa erbjudandet).

Duger jag? Så bygger du självkänsla i en värd som tjänar på din osäkerhet
I en värld där vi ständigt jämför oss med perfekta flöden och ouppnåeliga ideal är det lätt att känna sig otillräcklig. Duger jag? hjälper dig att bryta jämförelsefällan, bygga en självkänsla som inte vacklar och hitta ditt eget värde – bortom sociala medier och yttre krav. Det är dags att sluta fråga om du räcker till och istället inse hur mycket du har att ge, precis som du är.❤️
🌿Den här boken är för dig som:
- Någonsin har känt att du inte räcker till.
- Har fastnat i jämförelsefällan och vill ta tillbaka kontrollen.
- Vill bygga en självkänsla som inte påverkas av yttre ideal.
Klicka här och provläs boken.
(Länken leder till förlagets egen bokhandel där du alltid får det bästa erbjudandet).
Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här
Glöm inte att ha det roligt också ...😊
Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Internetaffärer här:

Vill du göra bättre affärer på nätet?
Du får gratis tips som hjälper dig som vill fånga in kunder på nätet, sälja direkt och få koll på det senaste.
Internetaffärer har 27 000 glada läsare som satsar på internet som kanal för sina företag.
Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst
EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av böcker om internet från Bokförlaget Redaktionen.
Kolla här om brevet är något för dig.
Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget.
Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.