Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Akuthjälp

Är du stressad? - boka in ett möte med dig själv


Varför är det så att vi inte gör det vi innerst inne vet att vi borde göra förrän en doktor säger det åt oss? Om du inte har en extremt bra självdisciplin, så behöver du avsätta tid för reflektion. Och jag tycker inte att det räcker med att göra det här medan man dammsuger, duschar eller klipper gräsmattan.

Det är viktigt att vara mer systematisk och smart när det handlar om att få till den där balansen man vill ha – och behöver. Hur mycket tid och hur ofta du ska boka möte med dig själv får du ta reda på själv. Varje företag och person har sin egen rytm.

Så här har jag gjort i femton år nu och metoden är så bra att jag i stort sett har åtta veckor ledigt varje sommar:

  • Varje dag – Ta en kvart till att gå igenom din dag och planera morgondagens jobb.

  • I slutet av varje vecka – Ta en halvtimme för att gå igenom din vecka. Gick det som du ville? Vad behöver du få gjort nästa vecka? Du kanske har mötet med dig själv i bilen på väg hem varje fredag. Fråga dig själv hur det ser ut i ditt liv just nu: ”Vad fungerar? Vad fungerar inte?” Vilka misstag gör du och hur kan du förändra det du vill göra annorlunda? Ge dig själv en chans att lära känna DIG bättre.

  • Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




    Titta lite närmare på ditt företag
    ☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
    ☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
    ☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
    ☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
    ☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
    ☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
    ☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
    ☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
    ☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
    ☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

    Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
    ☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
    ☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
    ☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
    ☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
    ☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
    ☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
    ☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
    ☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
    ☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

    Lösningar på vanliga säljproblem
    ☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
    ☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
    ☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
    ☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
    ☑️ Aldrig mer säljskräck
    ☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
    ☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
    ☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
    ☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
    ☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
    ☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
    ☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
    ☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

    Det nya internet
    ☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
    ☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
    ☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
    ☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

    Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
    ☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
    ☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
    ☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
    ☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
    ☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
    ☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
    ☑️ Allianser - hur du skapar dem
    ☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

    Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


  • I slutet av varje månad – Ägna en timme till att gå igenom din månad, ekonomi, och din affärsplan och vad som är viktigt nästa månad.

  • I slutet av varje kvartal – Ta två timmar till att gå igenom kvartalets resultat, månad för månad. Sätt nya mål, revidera dem du har och se över din personliga ekonomi och investeringar.

  • I slutet av varje år – Ta en halv dag (åk gärna iväg någonstans) och gå igenom årets ekonomi, analysera felsatsningar, ändra inriktning där det behövs och lägg upp en projektion för nästa år. Tänk också 3-5 år framåt i tiden för att se var din framtid finns. Gör också en Swot-analys på ditt företag.

  • Och allt det här ska du göra på papper

    Det magiska med att göra saker skriftligt är att du tvingas tänka efter ordentligt. Att ha dina visioner och mål nedskrivna gör också att du bättre minns vad du har planerat och kan ta med dig dina projekt varje dag i jobbet. Glöm inte att ditt företag är ett verktyg för dig och att företagets jobb är att leverera bra saker till dig och din familj.

    Är du för snäll för ditt eget bästa?

    Här är handboken för alla snälla människor som behöver bli bättre på att ta hand om sig själva❤️


    En läsarröst
    "Jag tycker precis som boken att man ska vara snäll mot de snälla och jag gillar att det finns verktyg i boken att använda när man träffar på (och det gör man) personer som alltid ska dominera och få som de vill. Det här är en bok av en snäll person till andra snälla personer.
    I love it!❤️"

    Lena Hansson, Sthlm

    Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.
    (Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

    Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

    Glöm inte att ha det roligt också ...😊

    Andra läser om...

    Dela det här:
    Dela den här sidan på Facebook
    Artikeln är skyddad med Google authorship

    Våra mest sålda böcker

    Våra mest lästa artiklar

    Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
    stefan@redaktionen.se