Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Utvecklingsavdelningen

10 sätt att ta ditt företag till nästa nivå


Företag som vill finnas kvar måste utvecklas. Att stå still som företag är ett recept på att ramla på rumpan. Därför ska du idag få 10 tips som hjälper dig att ta ditt företag till nästa nivå.


10 sätt att ta ditt företag till nästa nivå

1. Vilka är dina 5 huvudkonkurrenter och vad gör de för att marknadsföra sina företag? Vet du inte det, så vet du ingenting. Du vet inte vilka målgrupper de fokuserar på och vilka de inte fokuserar på. Du vet inte hur de vill att deras produkter ska uppfattas och du vet inte heller vilka sätt de berättar det på. Ta reda på allt det här så fort du kan och leta efter luckor i deras sätt att jobba. Luckorna ska du sedan själv fylla.

2. Var beredd på förändring. Varje gång jag sätter igång mobiltelefonen, så kommer en meddelandetext upp. Det står: ”Var beredd på förändring”. Det är den viktigaste påminnelsen jag får varje dag. Den allsmäktiga marknaden är bångstyrig och lynnig. Helt plötsligt kan du få en konkurrent med en hajpad produkt som får all uppmärksamhet eller så vaknar du en dag och din produkt har blivit omodern – och du fattar ingenting. Vet du vad dina konkurrenter sitter och gör just nu? Är du ett hot, så letar de efter ett sätt att få bort dig – just nu.

3. Ge dina kunder och möjliga kunder skäl till varför du gör som du gör genom att berätta det för dem. Det tar bort deras frågor. Om du höjer eller sänker priserna, så berätta varför så att de kan fatta klokare beslut om hur det påverkar dem.

4. Bilda strategiska samarbeten. Hitta företag som kompletterar ditt och som kan göra er starkare tillsammans. Ni kan bearbeta varandras kunder, men också bli en starkare enhet för kunder som vill ha en enda leverantör.

5. Koncentrera dig på dina starka sidor och låt någon annan ta hand om dina svagheter. Företagande handlar om att förstärka sina styrkor istället för att bli bättre på sina svaga sidor och bara sluta som en medelmåtta.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


6. Fokusera din marknadsföring på kunderna. Vad kommer dina kunder att tjäna på att göra affärer med dig? Hur kommer du att förbättra deras liv och göra saker och ting lättare för dem?

7. Skapa en instegsprodukt om du kan allt om. Vi säljer ju affärslitteratur och älskar våra krävande kunder som ofta är hungriga ”gamla företagsrävar”. Nyföretagare, däremot, förstår inte riktigt att man som företagare ständigt behöver ny input för att komma framåt som företagare. Därför skrev jag boken ”Rivstart” som är en konkret guide för företagare som just ska dra igång sin verksamhet. När vi har fått visa vad vi kan i ”Rivstart”, så har vi också chansen att bli leverantör till andra böcker genom kundernas företagarliv. Vilken billig instegsprodukt skulle du kunna skapa?

8. Jobba lite hårdare. Det är det bästa och enklaste sättet att springa förbi konkurrenterna på. Men gör det på ett smartare sätt. Lägg ner tiden på att kontakta kunder. Om du ringer 50 extra kundämnen i veckan, så blir det 2 000 extra kontakter på bara fyrtio veckor - och du gör det medan dina konkurrenter fikar sig genom sina fredagseftermiddagar.

9. Leta efter nyheter och uppfinningar och … ja, allt som är nytt, helt enkelt. Att bli ett företag som alltid ligger längst fram i utvecklingen gör kunderna trygga med att ni vet vad ni pratar om och att det är er man ska vända sig till för att få det allra senaste, oavsett om det är produkter eller information och kunskap.

10. Bli mer oförutsägbar. Dina konkurrenter har ögonen på dig. De studerar hur de kan utnyttja dina vanor till sin egen fördel. När du erbjuder förutsägbara vanor blir du ett lätt mål för dem. Håll din information hemlig. Lägg inte ut avslöjande saker på nätet och var tyst med nyheter tills de du kan överraska och presentera dem med en smäll.

En viktig sak till!
Nedanstående bok är smått sensationell eftersom den innehåller hela 350 konkreta saker du kan göra för att marknadsföra och tjäna mer pengar i ditt företag. Det unika är att varje sak bara tar fem minuter för dig.

Det här är en av få svenska böcker om marknadsföring som också nått ut på den amerikanska marknaden och fått fantastiska recensioner för hur bra den hjälper företag att komma loss snabbt.

Läs den du också.

350 snabba tips om hur du marknadsför ditt företag på bara fem minuter.❤️
(En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)



En läsarröst
”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB

Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).



Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se