Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Om hur du säljer på internet

Så gör du din sajt fantastisk för både besökarna och dig




Idag ska du få lära dig ett idiotsäkert system för att göra din sajt fantastisk för både besökarna och dig. Ja, det är sant. Du ska få lära dig ett förhållningssätt som gör det lättare att göra sidorna intressanta för den som kommer dit, samtidigt som det också ger resultat för dig.

Ok, lyssna här: Du kan redan allt om vikten av att sticka ut, men hur ska man tänka för att sticka ut och skapa den sajt som jag och andra vill återkomma till. Det finns några saker att tänka på:


Här är din checklista. Öppna din sajt och fråga dig det här:


Har du tänkt "kunder" – istället för riktiga människor?
"Kunder" är en stor odefinierad grå massa, medan människor är dina kompisar, dina barn, din fru eller man. Om de skulle besöka din sajt – skulle de få förtroende för den? Den här frågan är viktig eftersom det är så lätt att snöa in på att göra likadant som andra gör och leka hemsida och företag. Ja, du har ett företag men dina kunder är ju människor och dessutom vana vid trista saker i sina jobb - liva upp dem, visa lite mod. Helt enkelt - visa upp dig själv.


Har du tänkt hårdfakta – istället för sköna upplevelser?
Vi, (du och jag), köper vår upplevelse av en tjänst snabbare än vi köper hårdfakta om den. Vi vill känna positivitet och hopp. Erbjuder din sajt upplevelsen av ett köp eller är den bara en faktaspäckad tråkmåns? Besökare stannar längre på en sajt som ger inspiration och upplevelser och ofta är längre vistelser = fler köp/kontakter.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...



Har du tänkt logik – istället för känslor?
Vi tror gärna att vi är personer som alltid fattar beslut baserade på logik. Om vi vore det så skulle vi inte ha köpt den där platteven och de där coola 1300-kronorsbrallorna (eller skorna, eller…ja, du fattar). Faktum är att de flesta av oss fattar beslut mer baserade på vad vi vill ha och berättigar dem sedan med något som verkar vara logiskt inför oss själva (eller våra fruar/män).

- Vi behövde verkligen den där platteven eftersom....(valfritt påhittat logiskt skäl).

Det är just därför du ska börja intressera dig för mer känslomässiga skäl för köp på sajten. Vad är det besökaren får känna om han/hon köper? Kommer det fram hos dig? Återigen - var en människa!


Har du tänkt slipsar och kostymer – istället för ett varmt mottagande
Det är lätt att gå i fällan och börja göra sajten mer avancerad än vad den behöver vara. Det är lätt att gå i fällan att bli för snitsig med ord och bild. Vi är fåfänga och tycker att det är kul att visa den nya sajtens alla finesser och lösningar för våra vänner (och för omvärlden) Det känns lite småläckert att leka med titlar och svåra ord. Helt enkelt – det är lätt att börja leka företag, istället för att visa de bästa människorna som finns – våra kunder – att de har kommit rätt.


Och resultatet?
Meningen med allt det här är förstås att du ska sticka ut framför dina mycket tråkigare konkurrenter. Att besökare ska känna att de har hamnat rätt. Att du ska tjäna mer pengar på din webbsatsning.

Idéer som andra har gillat

469 snabba tips som ökar försäljningen på din sajt

"Konkreta tips på hur man lyfter försäljningen i sin internetbutik, baserat på författarens egna erfarenheter. Täcker de flesta områden inom digital säljteknik och lägger också fokus på sådant som innehåll och design. En bra inspiratör både för nybörjare och de som vill avancera."
Internetworld

"Det som var bra med boken är att den kom till bra användning nu när vi håller på att bygga en ny webbshop, väldigt innehållsrik var den också. Boken hjälpte mig framförallt att tänka på olika typer av säljstrategier för att få kunden att handla på vår hemsida samt hur man skapar trygghet för kunden att trycka på ”köp” knappen. Jättetack för alla dessa tips som boken innehåller."
Häni Yones, Kramtex Workwear

"Boken har hjälpt till att bygga strukturen på vår sajt. Innan jag läste boken var sajten rätt rörig och inte speciellt säljande. Nu går sidan bra med en jämn ström av ordrar."
Daniel Evertsson, Creative Reklam

”Jag fick ett helt nytt tänk av boken. Den är en nyckel till framgång som jag har saknat.”
Christoffer Steffens

"Det bästa med boken är att den var så lättläst, jag har den som en handbok och går gärna tillbaka och läser igen. Den har hjälpt mig med att bygga upp min Webbshop och jag har lärt mig hur man skriver på ett säljande sätt. Jag tycker att redaktionen har mycket läsvärda böcker och använder dem mycket i mina säljkurser."
Catrin Sandgren Fjärås

"Det bästa med boken är att den var så lättläst, jag har den som en handbok och går gärna tillbaka och läser igen. Den har hjälpt mig med att bygga upp min Webbshop och jag har lärt mig hur man skriver på ett säljande sätt. Jag tycker att redaktionen har mycket läsvärda böcker och använder dem mycket i mina säljkurser."
Catrin Sandgren Fjärås

Läs mer om boken och vad fler läsare tycker här...

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Internetaffärer här:

Vill du göra bättre affärer på nätet?
Du får gratis tips som hjälper dig som vill fånga in kunder på nätet, sälja direkt och få koll på det senaste.

Internetaffärer har 27 000 glada läsare som satsar på internet som kanal för sina företag.

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av böcker om internet från Bokförlaget Redaktionen.

Kolla här om brevet är något för dig.

Fyll i din e-postadress i rutan




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.


Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se