Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Tips om att ta reda på saker om kunderna innan du träffar dem


Använder du Internet när du gör research inför kundmötet med din sextontaggare, dvs kunden som kan lyfta ditt företag dubbelt så högt om du bara får en signatur på ordern?

Stora företag som jagar en jättekund gör research på kunderna innan de träffar dem. Ingen detalj är för liten för att inte kunna användas som fördel.


Här är några tips som ger dig försprång på området Business Intelligence.

1. Sök på din kontakts namn hos sökmotorerna. Har han/hon ett ovanligt namn kan du hitta bra information som inte bara är yrkesrelaterad utan av mer privat natur. Han/hon kanske spelar golf, handboll, är aktiv i svampföreningen. Du letar efter gemensamma intressen.

2. Dammsug kundens hemsida och leta efter var du kan komma in. Läs gamla pressreleaser. Plugga in det företaget anser sig vara och vad de skulle kunna bli med din hjälp.

3. Kolla vilka som länkar till din kund. Skriv bara in www.dinkundsdomänadress.se hos sökmotorerna och följ länkarna.

4. Kolla in dina kunders konkurrenters hemsidor och se vad de anser sig vara så att du kan prata obehindrat om dem när du träffar din kund.

5. Sök på mer otippade sökord. Sök på +dinkundsföretagsnamn + "våra kunder" och kombinationer för att leta efter nuvarande leverantörer som skryter om att ha din önskekund på kundlistan.

6. Gå till biblioteket - använd Artikelsök för att leta efter artiklar som skrivits om din sextontaggare.


Allt du får fram kan användas till din fördel när du sedan presenterar ditt företag för kunden. (Tänk om dina leverantörer var så intresserade av dig - vilken dröm).

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.


Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se