Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

”Var köpte du den där?”


Frågan ställs varenda dag. Människor pratar med varandra, refererar och rekommenderar varandra saker. Vad har du som gör att människor vill rekommendera ditt företag till sina vänner, kollegor och samarbetspartners? Vet du vilken nivå i medvetandet hos människor ditt företag har? Det ska vi kolla idag.

Nå, vad säger kunderna till varandra om ditt företag idag?

Det finns fyra nivåer och vi går från lågt till högt:

Nivå 1
De är arga och gillar inte ditt företag. När de får chansen pratar de med sina vänner om det. En stor skandal skapar sånt här (Skandia-skandalen etc.)

Nivå 2
Folk använder din produkt men har inget särskilt att säga om den. Det är inget spännande här, bara något man använder. Det här är nivån som de flesta företag befinner sig på.

Nivå 3
Här har folk bra saker att säga om de blir tillfrågade och det sträcker sig ända till att folk spontant tar upp ditt företag som ett bra exempel. De berättar konkreta saker för varandra. Andra tycker att ditt företag är så bra att de faktiskt försöker påverka människor att bli kunder där.

Nivå 4
Det här är nivån för den senaste boken, restaurangen eller filmen. Folk frågar andra aktivt om de använder din produkt – folk i media, experter diskuterar produkten/tjänsten. Här är det viktigt att möta människors förväntningar mer än något annat. En bra nivå om du kan hålla den – farlig eftersom det är lätt att halka ur den och försvinna ner till nivå 2 snabbt.

För att nå nivå 1 eller 4 måste du göra det förvånande, korkade, extraordinära överraskande, bisarra, idiotiska, fantastiska, underbara. Vi människor har inte energi att prata om det ordinära. Det måste vara ovanligt bra eller ovanligt dåligt för att man ska vilja prata om det. Om någon är arg på dig kommer de att berätta det för alla som orkar lyssna så länge de är arga. Om vi bara tycker något är okej har vi bättre saker att prata om, vanligtvis om andra vi är arga på ;-)

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.


Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se