Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Smarta tips om hur du marknadsför ditt företag

Så vinner du över dina större konkurrenter varje gång

Plötsligt händer det!

Drömkunden ringer och vill ha en offert på drömjobbet. Det här är exakt vad du vill hålla på med och du kan knappt stå still av entusiasm. Men, nu får du också veta att dina större konkurrenter fått samma förfrågan och är med och slåss om kontraktet. Jobbet är stort och du vet hur det brukar gå i sådana här fall.

Hur ska du göra nu?
Ska du ljuga om din storlek för att övertyga kunden om att du kan göra jobbet eller ska du packa ihop och gå hem och knyta näven i fickan och förbanna världens orättvisor.

Det finns faktiskt alternativ till de här två.
Här är några metoder att använda för att övertyga köparen att det inte bara är storleken som räknas, och att det till och med innebär nackdelar för kunden att anlita dina större konkurrenter. Det handlar mycket om vad du själv förmedlar till kunden. Ditt jobb är som alltid att göra kunderna trygga med sina val.


Sex skäl (som är bra att smyga in i offerter) till att det är bättra att anlita dig:

1. Kunden får alltid tillgång till huvudkraften (dig) om de anlitar ditt företag. Det är du som håller i relationerna på ditt företag. Med andra ord – de får det de ser och inte en huvudkraft (kändisen på företaget) som först visar upp sig för kunden och sedan informerar neråt till dem som ska göra själva jobbet.

2. Du erbjuder resurser som är kostnadseffektiva. Du behöver inte betala för snitsiga huvudkontor, flera underkontor, stor administrativ apparat osv. Du har en effektiv organisation som förser kunderna med det de behöver, och inte mer än det. Med andra ord så betalar kunden för värde och resultat och minimalt med övriga kostnader, s.k. overheadkostnader.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


3. Du är snabbare och kan komma till skott direkt när kunden vill något. Du kan återkomma per telefon inom en halvtimme. Det finns ingen byråkrati att oroa kunden för. Inte heller förseningar eller okända personer i andra änden av luren när kunden vill något.

4. Eftersom du har färre pågående projekt än större företag så är din uppmärksamhet odelad. Kunden behöver inte konkurrera om din tid med andra kunder, som kanske är större och mer tids- och resurskrävande.

5. Du har koll på pengarna. Det finns ingen taxameter som går för varje liten sak som görs. Större företag har inte råd att göra som du eftersom de har så många människor inblandade och för att de mäter sin framgång i antal timmar med kunden.

6. Ett stort jobb är en fjäder i hatten för dig och därför kommer du att göra mer än vad som krävs för att allt ska bli bra. Du kanske inte visste om det eller har tänkt på det, men kunder blir glada över att få vara viktiga för sina leverantörer. Ändå är det få leverantörer som talar om hur glada de är för att få leverera lösningar och grejor till sina kunder. Konstigt!


Hemläxa:
Ta fram ett papper och penna och lägg till dina egna skäl till varför det är bättre att anlita dig och ha dem redo när din kund överväger att anlita ett större företag än ditt för att få jobbet gjort. Du ska använda dem för att förklara varför du kan göra saker bättre, inte försvara dig, glöm inte det. Tala inte illa om konkurrenterna. Visa bara varför det är mycket bättre att anlita dig. För det är det ju på många sätt.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.


Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet här:

Prenumerera på gratis tips som tar dig framåt som företagare
Du får konkreta tips och påminnelser om:
  • Hur du driver ditt företag lönsammare
  • Hur du spar tid och pengar
  • Hur du tjänar mer pengar
  • Hur du får fler kunder
  • Hur du jobbar effektivare och hinner mer

  • Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

    EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket från Bokförlaget Redaktionen med böcker för smarta företagare.


    Läs gärna vad brevet innehåller

    Fyll i din e-postadress i rutan




    Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.


    Andra läser om...

    Dela det här:
    Dela den här sidan på Facebook
    Artikeln är skyddad med Google authorship

    Våra mest sålda böcker

    Våra mest lästa artiklar

    Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
    stefan@redaktionen.se