Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Nytt i hyllan

475 överlevnadstips för små företag i tuffa tider

Författare:
Boken är skriven av Stefan Ekberg, finalist i Årets Företagare i Stockholm och författare till ett femtiotal böcker om företagare och företagande. Stefan har också patent på den egna succéuppfinningen Draghajen och driver Bokförlaget Redaktionen som rankas på plats 25 bland Sveriges största bokförlag.

En läsarröst
”Den här boken har precis det man behöver när det är skakigt. Det är lätt att bli handlingsförlamad när man märker att beställningarna inte kommer in som de brukar. Jag använder boken som en ”att- göra-lista” och provar olika idéer hela tiden.”
Lennart Johansson, Stockholm


SPECIALPRIS
Hos oss köper du boken billigast
eftersom det är vi som ger ut den.❤️
119 sidor
(Ordinarie pris i bokhandeln - 296 kr)
249 kr
✔ I lager
✔ Öppet köp i 30 dagar


Konsten att förvandla en lågkonjunktur till fantastiska möjligheter
Det är inget tvivel om att Sverige går in i en ny lågkonjunktur. Rekordhöga energipriser, en galopperande inflation och stigande räntor får svenskarna att hålla hårdare i plånboken nu.
Resultatet är att många företag kommer att gå omkull och många anställda kommer att förlora sina jobb.

Pessimismen är stor och det är lätt att ryckas med om man inte aktar sig.

Det finns hopp och det finns ljuspunkter
Ja, det kommer att bli tufft ett tag men även lågkonjunkturer erbjuder möjligheter om man bara bestämmer sig och fokuserar på ljuset som ändå finns på många sätt.
Den här boken är full av konkreta tips och handlingsplaner som är gjorda för att minska stötarna och faktiskt se till att ditt företag både överlever och växer under den här tiden - och kommer ut starkare på andra sida.

Den här boken uppmanar dig: Delta inte i lågkonjunkturen!
Så, låt dig inte skrämmas – ta istället fart nu och paddla mot strömmen. För det är ju vad det handlar om i ett nötskal. I högkonjunktur kan du glida med och bara styra – i lågkonjunktur måste du kavla upp ärmarna och låta paddeln gå snabbare i vattnet för att du ska hålla farten uppe och komma någonstans.
Lösningen är att göra mer av det som fungerar, att bita ihop, att öka takten och inte börja gnälla utan kämpa. Det gäller alla på hela företaget. Det är en fajt nu. Och du ska vinna den.


Ur innehållet:
☑️ 118 enkla metoder för att göra försäljningen bättre
☑️ 122 sätt att få koll på kostnaderna
☑️ 30 tips som hjälper dig att ändra tankesätt
☑️ 72 snabba tips om hur du gör ditt jobb smartare och effektivare
☑️ 20 sätt att anpassa din produkt/tjänst till lågkonjunkturen
☑️ 30 tankar om hur du tar med kunderna på resan
☑️ 35 tips om hur du jobbar effektivare med hjälp av internet
☑️ 54 saker du måste tänka på för att få med personalen
☑️ 11 viktiga tips som hjälper dig att bygga en bättre framtid

Boken är skriven av Stefan Ekberg, författare till ett femtiotal böcker för folk som vill lite mer än andra. Den här boken är ett direkt svar på den allmänna pessimismen och är uppbyggd för att snabbt ge dig inspiration så ditt företag inte bara överlever utan växer under lågkonjunkturen.



Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook

Andra har även köpt

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se