Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Handböcker för säljare

Konsten att småprata

Författare:
Thomas Nilsson

En läsarröst
”Boken var lättläst och tydlig. Många praktiska tips, roliga och slående exempel från verkligheten och media. Jag har börjat tillämpa de olika tipsen/råden och övningar. Det har gett mig mer säkerhet i situationer där jag tidigare var tyst och avstod från att prata. Därigenom har jag fått nya kontakter både i mitt privata liv och i mitt affärsliv.”
Sten Lövgren

SPECIALPRIS
Hos oss köper du boken billigast
eftersom det är vi som ger ut den.❤️
(Ordinarie pris i bokhandeln - 339 kr)
249 kr
✔ I lager
✔ Öppet köp i 30 dagar

Läs vad andra tycker längre ner på sidan


Enligt Dagens Nyheter så räknar hälften av befolkningen sig som blyga.

Men det är ju den bättre hälften av mänskligheten. Den som ofta är både inkännande och intelligent.

Den här boken handlar inte om att du ska bli socialt kompetent och bli en pladderkvarn, den handlar om att överleva i en värld där man måste vara social ibland.

Du får tipsen och trixen som ger dig lugn och ro helt enkelt.


Här är en del av vad du får:

Småpratandets konst
☑️ Starta ett givande samtal - konkreta tips som får igång allt
☑️ Så skapar du själv ett bra första intryck av dig
☑️ Sju enkla tips för att bli kvitt din blyghet
☑️ Sex sätt att skapa ett inre lugn när du pratar med nya människor

Smarta samtalstips
☑️ Åtta små hemligheter för att hålla igång ett bra samtal
☑️ Så lär du dig att låta ännu smartare och klokare när det behövs
☑️ Hur du enkelt blir en diplomatisk småpratare när det hettar till
☑️ Så ger du komplimanger på rätt sätt - och undviker fel sätt

Samtalsteknik
☑️ Hur du blir personlig utan att vara privat
☑️ Smarta sätt att hoppa in i ett samtal på ett snyggt sätt
☑️ Så berättar du en historia så den blir intressant för andra
☑️ Hur du glider undan personer och frågor som blir för privata

Hantera jobbiga situationer
☑️ Första hjälpen för ett samtal som håller på att dö
☑️ Så här pratar du för att få precis som du vill
☑️ En räddningsplanka om du gjort bort dig så fort du öppnade munnen
☑️ Idiotsäkra överlevnadstips för jobbiga vardagssituationer

Hantera jobbiga typer
☑️ Hur du hanterar plumpa och okänsliga människor i samtal
☑️ Att undvika eller inte undvika känsliga ämnen
☑️ Hur man avslutar samtal på ett snyggt sätt
☑️ 22 snabba tips om hur du blir en säker proffspratare i alla lägen

… och mycket mer som lär dig att behärska konsten att småprata.

Så här tycker läsarna:

"Boken är lättläst och humoristisk. Den tar upp vikten av till synes betydelselöst småprat, som kan medverka till att bryta isen, göra dig till en bättre säljare, och lära känna nya människor, samt vad man kan göra om man hamnar i jobbiga situationer. Efter att ha läst boken har jag börjat testa att prata med främmande människor i affären, på gymmet, osv. Det har lett till flera trevliga möten. Jag har blivit bättre på att berätta om mig själv och saker som jag varit med om, istället för som tidigare, utgå från att det inte kan vara av intresse för andra. Mitt nästa steg blir att prova de olika teknikerna för att bli av med jobbiga människor :)"
Paula Ode, Tomelilla

”Boken var lättläst och tydlig. Många praktiska tips, roliga och slående exempel från verkligheten och media. Jag har börjat tillämpa de olika tipsen/råden och övningar. Det har gett mig mer säkerhet i situationer där jag tidigare var tyst och avstod från att prata. Därigenom har jag fått nya kontakter både i mitt privata liv och i mitt affärsliv.”
Sten Lövgren

”Det jag uppskattar mest är att jag har så kul när jag läser och då minns man lättare vad man ska säga i trängda situationer. Boken har gett mig konkreta repliker i situationer där jag tidigare varit svarslös.”
Birgitta Edholm, Noraström

”Den här boken är en liten del av verklighetens pussel. Att lära sig att bli social är något vi alla kan behöva eftersom definitionen på social idag är så konstig. Småpratet har en viktig funktion och i med den här boken kan alla lära sig det. Dessutom är boken rolig.”
Evelina Mellquist, Trelleborg

”Jag hade inte väntat mig att skratta så mycket som jag gjorde när jag läste boken. Man blir glad samtidigt som man lär sig att kommunicera bättre. Toppen!”
Klara Svensén, Gävle

”För mig som träffar nya människor i jobbet hela tiden blir det rätt tjatigt att ständigt prata om väder och vind som inledare. Nu har jag fått ett verktyg som inspirerar och verkligen gör mitt jobb lättare. Jag kan bara säga; Bravo och tack!”
Peter Nilsson, Stockholm

"Alla böcker jag köpt från Redaktionen har varit bra, och de har levererat. Eller kanske rättare sagt, de har fått mig att leverera. Jag gillar böcker som inte bara listar fakta och fakta. Utan som också kommer med exempel, mallar och böcker som kommer med verktyg, att jobba med. Med exempel och mallar får man en bild av vart man ska. Med verktygen får man något att jobba med. Det känns som att ni på Redaktionen alltid får med detta. Det är därför jag återkommer som kund. Att era böcker är lättlästa spelar såklart också en stor roll. Och jag tycker ni ska fortsätta med det. Boken "Konsten att småprata" har också hjälpt mig. Jag har med boken fått möjligheten att definiera vad jag har problem med. Jag har fått en bild av vad jag behöver jobba på, och hur jag ska göra detta. Jag har också blivit bättre på att just småprata. Att faktiskt ta det lugnt. Att fokusera på vad som händer just nu, och det som är aktuellt just nu, för oss som pratar och för samtalet. Jag önskar att jag hade förslag på förbättringar till er. Det är dock inget jag har, tyvärr."
Jonathan S, Hässleholm

"Konsten att småprata är en bok som hjälpt mig både i min vardag och på jobbet. Mycket lättläst, bra exempel och bra mallar att tillämpa under olika situationer. En rolig bok som rekommenderas starkt till andra läsare, både som chef, anställd, kompis eller bara en vanlig Svensson. Boken fick mig att tänka över mina egna svagheter och hur jag ska förbättra dem. En mycket bra bok i mängden av böcker på redaktionen.se. Tack för mycket bra böcker. "
Magnus Karlsson, Falun





Beställ den bums så har du boken hos dig inom ett par dagar



Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook

Andra har även köpt

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se