Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Intervjuer

Intervju med Håkan Bengtsson


1.
Namn: Håkan Bengtsson
Företag: Landvettergran
Webbadress: www.landvettergran.com


2.
Vad kan du/ni hjälpa andra i Redaktionens nätverk med?
Det finns massor av dokumenterade reflektioner från det egna företagndet. Utan att själv ha någon som helst handelsutbildning i bakfickan, har jag helt enkelt varit tvungen att plocka fram alla tidigare erfarenheter som har handlat om möten med människor och hur viktigt det är med fokus på varje enskild individ. Landvettergran arbetar idag med lika delar tjeckisk kristall och etablering i butik som med den julgransförsäljning vilken ändå utgör vår grund och existens. Den 23:e är verksamheten högaktuell, den 26:e är vi bortglömda. Som julgransförsäljare börjar jag varje år om från noll. Alltid samma tydlighet kring skötselråd- alltid hundra procent klockren vilja till service- alltid beredd att svara på samma frågor från samma människor- alltid igång med arbete för att visa att "butiken" är aktiv och öppen, och nästan alltid i hällande regn eller bitande kyla, utan dass, lunchrum eller andra chanser att smita. Detta har varit stenhårt, lärorikt och mycket fostrande. Jag arbetade i själv i en järnaffär en sommar. Jag lärde mig snabbt att två skruv och fyra brickor som lämnades till kunden gratis på morgonen faktiskt kunna sälja en gräsklippare till samma kund redan på kvällen. Detta är också en erfarenhet som har hjälpt mig att bli tongivande julgransförsäljare. Landvettergran ger bort oerhört mycket kunskap, vilja och service. Det är så vi säljer vår julgran och det är så jag idag kan etablera världens vackraste julgranskulor i butik. Merparten dessa reflektioner uppdaterar också varje år den "pralör" som går under namnet "Lilla julgransförsäljarhandboken", och utgör ett väl strukturerat och obligatoriskt utbildningsmateriral för våra försäljare.


3.
Vilket/vilka är de viktigaste skälet/skälen till att kunder ska välja er?
Vi har en mycket hög servicevilja
Vi erbjuder enbart de bästa produkter som vi säljer till vettiga priser
Vi påstår saker som är kontrollerat mot vetenskaplig fakta
Vi håller vad vi lovar, och vi lovar mycket
Vi arbetar med hela lösningar
Vi lägger mycket tid på varje enskild kund
Vi säljer, vi kränger ingenting


4.
Hur kontaktar man dig/er bäst?
Det säkraste och därmed bästa sättet för en kontakt: laciokarpa@yahoo.se



<< Gå tillbaka och gör intervjun!     << Tillbaka till Tidigare Intervjuer    

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se