Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Konsten att hantera superjobbiga människor

Författare:
Stefan Ekberg
 249 kr 
(Ordinarie pris 299 kr)
✔ I lager
✔ Öppet köp i 30 dagar

Läs vad andra tycker längre ner på sidan

Den här boken handlar om hur du ska hantera alla superjobbiga människor som du stör dig på där ute.

Säg att du får orättvis kritik från din irriterande chef - slå upp boken och se vad du ska göra.

En kompis betalar inte igen pengarna han är skyldig - slå upp boken så får du veta hur du hanterar det.

En kollega luktar pyton, snor alla dina idéer och lämnar alltid in sina jobb försent - slå upp boken!


Mottot för den här boken är: Bli inte mållös - stå inte svarslös

"De kan vara kompisar, arbetskollegor, kunder eller chefer; de jobbiga människorna som förpestar ditt liv. Stefan Ekberg vet vad du ska göra med dem"
Metro


"Din kollega är en latmask, din chef kritisk till allt och din släkting bara ältar. De superjobbiga människorna finns i allas omgivning och kan göra dig både frustrerad och irriterad. Lär dig hantera dem, så blir de enklare att leva med"
Expressen


Här är en del av de typer du möter i boken och hur du hanterar dem:

  • Hantera den kritiske chefen
  • Hantera chefen som kan mindre än du
  • Hantera chefen som struntar i dig
  • Hantera chefen som skvallrar

  • Hantera den otåliga chefen
  • Hantera latmasken
  • Hantera strulputtarna på de andra avdelningarna
  • Här är några släktingar till latmasken som du kommer att träffa på

  • Hantera han som alltid säger tvärtemot
  • Hantera han som alltid kommer med idiotiska idéer
  • Hantera henne som tar äran av det du gjort
  • Hantera han som luktar illa
  • Hon som pladdrar och pladdrar och pladdrar och aldrig ger sig

  • Hantera han som inte går att lita på
  • Hantera folk som ältar sina problem med dig och egentligen inte vill lösa dem
  • Hantera jobbiga kunder
  • Hantera vanlig ilska hos kunder

  • Hantera riktigt superjobbiga, rent av helt jävla hopplösa kunder
  • Hantera människor som skjuter över sitt eget jobb på dig
  • Hantera dem som alltid kritiserar dig på jobbet
  • Hantera vänner som alltid kritiserar dig

  • Hantera han som alltid vet bäst
  • Hantera han med enormt ego
  • Hantera passivt aggressiva människor
  • Hantera hon som lånar och aldrig betalar tillbaka pengarna

  • Hantera dem som alltid bråkar med varandra
  • Hantera martyren på jobbet
  • Hantera kontorets snokare, skvallrare och skitsnackare

  • Hantera folk som ljuger
  • Hantera hon som är så snål så att hon gråter när hon ……..
  • Hantera han som kommer med ursäkter hela tiden
  • Hantera hon som chefar men inte är chef
  • Hantera vänner som fuskar med vänskapen

  • Hantera mobbare på jobbet
  • Hantera ”perfektionister”
  • Hantera den som aldrig säger något
  • Hantera gnällspikar
  • Hantera folk som inte gillar dig

  • Hantera han som är ohyfsad
  • Hantera avundsjuka vänner
  • Hantera han (ja, det brukar ju vara en han), som kladdar
  • Hantera dolda förolämpningar
  • Hantera plumpa och idiotiska kommentarer – använd terapeuttricket
  • Hur du lätt avgör när det är dags att bryta med någon superjobbig person

  • ...Och mycket mer

    Om författaren: Stefan Ekberg har skrivit ett trettiotal böcker om företagande och personlig utveckling.

    OBS - Vi levererar snabbt - oftast har du din bok inom två dagar.

    Så här tycker läsarna:

    "Jag har fått en bättre förståelse för en individ på mitt arbete och bemöter denna person på annorlunda sätt och det har blivit mycket lättare och inte alls skrämmande och jobbigt att möta personen.”
    Vivi Fonsmark

    "Tycker boken hade ett suveränt upplägg, den var mycket lättläst och texterna flöt på mycket bra. Roligt att man verkligen känner igen vissa personlighetstyper i boken. Det är även lätt att gå tillbaka i boken om man stött på någon jobbig typ för att läsa om hur det var man skulle försöka göra. Den har hjälpt mig med att förstå vissa situationer med personer som jag har irriterat mig på och hur jag faktiskt ska bemöta dem. Otroligt bra bok att ha hemma, för alla, jag ska snart läsa igenom den en gång till!"
    Emelie Blomqvist

    "Konsten att hantera superjobbiga människor har ett upplägg som är enkelt att ta till sig, väcker tankar att lyssna på vad man själv säger! Mycket bra!"
    Lena Åkerman, Hjälpmedel Stockholm

    "Ja, boken har hjälpt mig mycket. Men det är ju ett livslångt lärande att ändra på sitt eget beteende. Det är svårt att hitta en liknande bok, som er. Boken är bra för den tar upp aspekter som man inte har tänkt på. Den ger tips om hur man kan, utan att vara otrevlig, 'avväpna', en persons elaka kommentarer. Jag använder den som en uppslagsbok, och jag läser på, innan jag träffar en jobbig person."
    Margareta Schützer

    "Boken tog upp många bra exempel på ett lättförståeligt sätt och med en humoristisk ton. Många konkreta och tänkvärda tips att använda i sin vardag i möten med människor. Tack för en bra bok!"
    Teresa Lundkvist, Kungsbacka

    "Boken "Konsten att hantera superjobbiga människor", har hjälpt mig i insikten att folk faktiskt är olika och att det finns vissa tekniker som underlättar HANTERINGEN av detta faktum. Så både en attitydförändring hos mig och konkreta redskap för att göra mitt liv lite bättre. Det har boken hjälpt mig med."
    Johannes Mårlöv, CoffeeCow AB

    "De kan vara kompisar, arbetskollegor, kunder eller chefer; de jobbiga människorna som förpestar ditt liv. Stefan Ekberg vet vad du ska göra med dem"
    Metro

    "Din kollega är en latmask, din chef kritisk till allt och din släkting bara ältar. De superjobbiga människorna finns i allas omgivning och kan göra dig både frustrerad och irriterad. Lär dig hantera dem, så blir de enklare att leva med"
    Expressen


    Våra mest sålda böcker

    Våra mest lästa artiklar

    Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
    stefan@redaktionen.se