I din kundvagn:
Kundvagnen är tom
Så här tycker några kunder om
1000 tips om att sälja mer i din butik



"Vill tacka för en mycket bra bok som är väl värd sina pengar. Jag driver en Secondhandaffär och har små medel att lägga på annonser och reklam.
Har genom er bok fått många ideer till att nå ut till mina kunder. Jag har lagt reklampengarna på att köpa en bra dator med färglaser och genom denna gjort bl a flygblad, visitkort (dem trycker jag upp i små upplagor så att jag kan skriva kommande händelser på dem tex reor och erbjudanden som kommer snart).
Har även inskaffat en "mutkorg" med blandade leksaker som barnen får plocka en gratispryl ur, vissa barn springer fram och frågar efter korgen direkt när de kommer in. Vi kallar denna väska för hemliga lådan. Uppskattat även av föräldrar. Har även satt upp en tavla där kunder kan annonsera ut sina saker (köpa-sälj tavla).
Alla brev vi fått med beröm på har vi satt upp väl synligt så man ser dem även om man går förbi utanför. Ja, listan kan göras lång. Jag använder boken som uppslagsbok och läser i den lite då och då för att få nya ideer. Man inser att man alltid kan ändra på något och att man aldrig blir arbetslös."
Christin Severinsson, Ljungbys Secondhand

"Boken har hjälpt oss med merförsäljning, billigare annonsering. Varje gång jag köper en annons tänker jag på att ni skrev att en annons bara får kosta väldigt liten del av vad säljaren säger, vi försöker även boka sista minuten annonser. Hela tänket i boken är hel rätt allt hjälper alla som har med försäljning att göra."
Charlotte Katz, www.furniture.nu och www.danskdesign.nu

"Boken har hjälpt oss med att att få varje enskild enhet till en ökad försäljning samt att se sin butik som sin egen (vi är en franschisekedja) genom att delge tips och råd längs vägen då man ibland får skygglappar i sin egen omgivning. Det här är en bok jag rekommenderar till den/alla somhar någon som helst kontakt med butiker och försäljning. Både säljare i butik samt personer som säljer till butik för att öka förståelsen i den dagliga kontakten med kunder."
Anders Börgdal, DUX Industrier AB

"Främst har jag lärt mig att förstå våra butikers beteende och även hitta argument för att i vissa fall förändra det. Den är enkel att läsa och ta till sig. Det här är en bok jag rekommenderar till den/alla som jobbar med butiksförsäljning."
Åsa Lilja, Team Sportia AB

"1000 tips om att sälja mer i din butik har hjälpt oss se nya infallsvinklar om hur vi skall sälja ännu mer. Den är lätt att omsätta och applicera på verkligheten. Alla mina butikschefer har fått ett eget ex." Bo Filhage, Wettergrens bokhandel AB

"Den har givit mig tips för hur jag ska kunna sälja mer produkter, fast inte I traditionell butik, utan jag har läst boken som en inspirationskälla och fått nya idéer för hur jag ska kunna sälja mer i min webbutik. Som idegivare är den väldigt bra. Jag har faktiskt läst den flera gånger och hittar alltid nya saker. Första gången sträckläste jag den på en natt och sedan satta jag igång fylld av energi. Otroligt nog höll jag mig faktiskt vaken ända till nästa kväll medan jag jobbade med alla idéer. Det kallar jag kick."
Katrin Lundgren, SweCat

"Den har hjälpt oss med annonsering, kundkontakt allt som har med försäljning och kundkontakt att göra. MYCKET ANVÄNDBAR OCH BRA BOK! Det här är en bok jag rekommenderar till den som håller på med någon sort av försäljning. Homeparty, direktförsäljning i butik, telefon säljare mm."
Monica Jacobsson, Monica Jacobssons provförsäljning

"Boken är en guldgruva av tips och förslag, vi har använt säkert ett 10 tal redan kanonbra."
Lennart Gehrke, Sunique AB.

"Det här är en bok jag rekommenderar till alla som har en butik och vill öka omsättningen och få fart på kunderna."
Susanne Lantz, Tips n' Toes

"Den har hjälpt mig/oss med att.få mycket bra tips och idéer om hur man kan sälja mera i butiken samt att få igång butiken, skyltning, att locka till sig kunder osv.."
Catarina Arsic-Johnsson, Solange trade

"Den har hjälpt oss att ta bort negativ information i butiken.Vi har haft en happening då våra leverantörer skänkt produkter samt att vi haft demo av smink av ett proffs...flygblad... radioreklam mm mm. Boken är bra för att påminna om att aldrig ta något för givet...jobba offensivt....ge ahaupplevlser samt nya vinklingar på problem."
Annbritt Schmützer, Krukmakeri Hemjord

"Den har hjälpt mig/oss med inspiration till olika kundaktiviteter. Vi har ännu inte firat Balis nationaldag, men vi har t.ex tjejkvällar och öppethuskvällar med olika tävlingar och jag samlar in e-postadresser för fulla muggar för att kunna förmedla nyhetsbrev till mina kunder och deras vänner.Boken har också gett mig stöd när jag ska annonsera. Jag känner att jag har blivit tuffare och pressar priserna. Eftersom min butik inte ligger på butiksstråket, utan någon gata bredvid, så får man kämpa lite extra för att locka kunderna. Vi har funnits i tre år nu, och det känns att folk börjar hitta hit. Boken har peppat mig till att synas mer, jag ringer lokalpressen titt som tätt , och folk börjar kommentera att det händer mycket hos oss. Kul!
Boken är bra för att den är lättläst, 'rakt på sak', och mycket humoristisk. Jag använder den som en typ av uppslagsbok. Jag kan läsa om skyltning, grunna på det ett tag, fixa i butiken. Sen kanske boken ligger orörd ett tag och att jag nästa gång kanske läser mer om annonsering osv. Boken ger väldigt konkreta exempel, inget flum."
Carina Andersson, Rena Rama Verksta'n

"Framför allt ger boken mig inspiration och kraft till nya ideér. Det är anmärkningsvärt hur bra det är med vanligt bondförnuft, men ändå så lätt att missa.
Det är anmärkningsvärt hur bra det är med vanligt bondförnuft, men ändå så lätt att missa. Boken får en att öppna ögonen för vardagliga saker som man annars är blind för.Inte alls fel att ha den som en bibel och småläsa lite då och då.
Det här är en bok jag rekommenderar nya butiksinnehavare men faktiskt även för proffs. Det är ganska intressant att se även i stora etablerade butiker vilka ganska grova missar man gör."
Tomas Larsson, 360racing

"Jag fick många exempel på hur man kan göra. När man haft butik i 10 år så gör man alltid som man gjort förut, det gick ju bra ifjol... fel, fel, fel, tack.
Det här är en bok jag rekommenderar till alla som har någon sorts butik, ej mina kokurrenter."
Stefan Bärnas, Närpes Run&Go

"Den har hjälpt oss med att hitta lite nya ingångar och är bra som ett bollplank när man kört fast i tänket Det här är en bok jag rekommenderar till alla som:
- har butik och måste komma ihåg att man ständigt måste hitta nya vägar för att sälja varor och överraska och vårda kunderna
- för de butiker som alltid är i lågkonjunktur och alltid har ursäkter som att det regnar/solen skiner och därför handlar ingen
- till alla handlare som har glömt att det ger större utslag att bry sig om sin egen butik än att gnälla över grannens låga priser, annonser och kreativa grepp."
Caroline Antonsson, Dialect AB

"Den har hjälpt att sälja varor i butik samt att verkligen förstå att man måste jobba aktivt för att hjälpa kunden. Böckerna är extremt lättskrivna, de är skrivna så man förstår och man får en kick av att läsa så man får energi att testa alla tips och trix."
Göran Johansson, Kurres Fiskeshop AB

"Författarna sprutar ur sig idéer och uppmaningar. Den läsare som faktiskt tänkt att iscensätta några av idéerna och samtidigt inte vill drabbas av akut stress rekommenderas att läsa några sidor i taget, med understrykningspennan i hand och anteckningsblock bredvid sig... Ingen bok att läsa vid insomnandet direkt utan snarare läsning för den som vill fylla på idébanken"
Tidningen Skohandlaren

"Man kan bli trött av mindre - ska jag verkligen bry mig om så många tips, som det inte finns en chans att jag kan komma ihåg? Ja, är svaret på den frågan. Ibland blir man överväldigad men oftast imponerad av att författarna har kunnat komma på. kunnat fånga upp, eller hittat på så många goda råd"
Habit

"I denna intressanta och konkreta marknadsföringshandbok får läsaren verkligen massor av idéer och tips som snabbt går att omsätta i praktiken. Boken är inspirerande och nyttig och en av ämnesområdets bästa"
Bibliotekstjänst

"En bok späckad med handfasta tips och råd för små butiker som behöver verktygen för att slåss mot jättarna."
Lantbruksmagasinet

"Boken är tänkt att fungera som ett stöd för mindre butiker. Detta i en situation då små butiker måste anstränga sig för att få och behålla kunder i tuff konkurrens med de stora kedjorna. Boken innehåller tips om allt från hur butikerna får kunderna att komma till butiken till ren försäljningsteknik och marknadsföring."
Papper & Kontor

"En bok späckad med handfasta tips och råd för små butiker som behöver verktygen för att slåss med jättarna."
Lantbruksmagasinet

"Till grund för den nya butikshandboken ligger 700 intervjuer med folk i handelsbranschen. Resultatet är massor av goda råd om allt från kundbemötande och vikten av att vara felixibelt servicemedveten till exponering och kostnadseffektiv marknadsföring. Boken lär få igång tankeverksamheten på alla som bedriver butiksverksamhet, och kanske får den någon att rulla ut en röd matta utanför entrén eller att dra igång en ny kundklubb".
Dagens Handel

"Boken innefattar mycket matnyttigt och den kommer säkert att vara till hjälp för många butiksägare."
Mats Gärdsell, VD Lindex



<< Tillbaka till bokens presentation



Beställ antal: