Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Ordlista

Ordlista - aida-modellen

Vad är AIDA-modellen?
AIDA-modellen är en minnesregel inom marknadsföring och är till för att utforma reklam i olika former:

A-Attention (Väcka kundens uppmärksamhet).
I-Interest (Göra kunden intresserad).
D-Desire(Se till så att kunden får en önskan).
A-Action(Se till så att kunden agerar (beställer)).

En modernare variant av AIDA-modellen har också ett S på slutet:
S-Satisfaction (Tillfredsställelse).

Man brukar säga att de olika stegen ska vara med i ordning vid utformande av säljbrev till exempel.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.


Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊



<< Tillbaka till ordlistan


Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se