Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Ordlista

Ordlista - GAP-modellen

Gap-analys är ett sätt att hitta och åtgärda gapet mellan en verklig och en önskad situation i ett företag. Det kan till exempel handla om att hitta svagheter i nuvarande och budgeterad försäljning för att vaska fram åtgärder som leder till målen lättare. Helt enkelt. Vi säljer för 10 kronor idag men vill sälja för 20 - hur fixar vi det?

Gap-modellen görs normalt i en matris där olika faktorer ställs mot varandra men det finns alltid risken att den typen av matriser blir "kontorslekar" istället för realistiska planer och åtgärder.

När du gör din egen gap-modellen är det viktigt att vara både konkret och realistisk. Du kanske önskar att ni ska sälja för 20 kronor men exakt hur ska det gå till? Vad finns det för stöd för att de åtgärder ni planerar kommer att fungera. Var hård. Då blir du gladare senare.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.


Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊



<< Tillbaka till ordlistan


Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se