I din kundvagn:
Så här tycker några kunder om
100 sidor om att skriva säljbrev som träffar kunderna rakt i hjärtat + bonusboken



"Eftersom jag har startat ett litet hobbyföretag med begränsad kostnadsbudget har såväl gerillamarknadsföringsboken och den om säljbrev varit värdefulla och resulterat i ett antal framgångsrika mail-kampanjer.
Den ger en konkret vägledning och startar tankeprocesser även när exempel inte är direkt överförbara, som ändå resulterar i fungerande aktiviteter. Dessutom tycker jag att de kombinerar planeringsverktyg med konkreta förslag på aktiviteter på ett fungerande sätt."
Patrik Haggren, HumanEyeAlliance

"Den har hjälpt mig/oss med att se säljbrev som ett delvis nytt säljredskap. Jo, faktiskt. Säljbrevet är inte längre något som man bara skickar ut för sakens skull utan ett viktigt och numera välplanerat inslag i marknadskommunikationen. Jag rekommenderar den här boken till alla som skriver säljbrev (såklart) och marknadskommunikation.
Och dem som tar emot mycket sådant här material. Att utvärdera säljbrev som jag har fått med bokens riktlinjer har varit ett mycket effektivt sätt att få nya idéer. Dessutom, men det kanske är ett önsketänkande, borde alla beslutsfattare läsa den. Så att de förstår varför bra marknadskommunikation och däri t ex ett säljbrev ska få kosta pengar."
David Söderlind, Concret Reklam

"Boken är bra för att den är lättläst, konkret och just att man blir inspirerad. Det här är en bok jag rekommenderar till alla som inte är spontana idésprutor utan behöver lite hjälp på vägen."
Maud Carlsson, FöreningsSparbanken

"Säljbrevsboken har jag haft mycket användning av. Mycket bra tips och idéer. Jag rekommenderar den till alla som skriver säljbrev men som inte gör det så ofta."
Jeanete Nilsson, ServeOffice ab

"Lättläst och mycket informativ. Leveransen av boken fungerade perfekt, jag fick den direkt till mitt skrivbord 2 dagar efter beställningen. Tack för boken, den hjälpte mig när jag hade kört fast."
Lars Ehrnlund, TDC Försäljning AB

"Boken har hjälpt oss att sluta skriva förutsägbara brev anpassade för papperskorgen. Den är bra för att den visar på exempel samt att den är väldigt lättläst och rolig att läsa. Det här är en bok jag rekommenderar till alla som jobbar med marknadsföring/sälj - eller helt enkelt bara vill läsa en rolig och lärorik bok om att skriva."
Anna Ekström, Radius Sweden AB

"Boken har hjälpt oss att göra bättre dr-kampanjer åt av våra kunder....vilket i klartext betyder att vi har ökat deras försäljning. Boken ger en massa fina råd och tips på hur man skriver säljbrev som funkar. Massor av nyttiga exempel, som känns relevanta.
Har jobbat med dm i över 15 år, men hittade ändå en del guldkorn som jag kunnat använda direkt i mina uppdrag (jobbar som copy). Det här är en bok jag rekommenderar till den/alla som vill öka försäljningen. Inte minst tror jag den kan vara bra för kunder som inte själva skriver men behöver förstå varför ett säljbrev ska skrivas på ett visst sätt för att funka."
Benny Karlsson, Hallå reklam & design.......

"Den gör mig alltid så himla glad. Jag behöver bara titta på på omslaget så känner jag hur mungiporna åker uppåt- det är helt underbart, så enkelt, så charmigt, så mitt i prick... världens bästa säljbrev!
Egentligen är jag inte villig att rekommendera den till någon alls. Som den egoist jag nog är (eller är det kanske affärsmänniskan i mig?) vill jag behålla kunskapen själv, så att jag kan göra ett bra jobb för mina kunder. Men, eftersom jag ibland är både godhjärtad och generös, så rekommenderar jag boken till såväl informatörer i myndigheter, som tampas med att nå fram med pressmeddelanden, och marknadsansvariga på företag, som verkligen vill sälja."
Karin Andersdotter, Fryklunds kommunikation

"Den har hjälpt mig med att utforma våra annonstexter än mer säljande, Det här är en bok jag rekommenderar till den/alla som skriver text, till säljbrev, annonser, information."
Anne Tuomaala, Ekoisolering Syd

"100 sidor om att skriva säljbrev ger handfasta tips, fick mig att unna mig extra tid på att låta texter 'mogna', extra tid att fundera ut vad jag verkligen vill att läsaren ska göra. Jag rekommenderar den till säljare, marknadsförare, informatörer och lobbyister på alla nivåer i en organisation. Den är konkret och ger oväntade infall och vinklar."
Katarina Mårtensson, Gävle Kommun, Tekniska kontoret

"Jag får förståelse för hur annonser läses, i vilken ordning de olika delarna (rubrik, erbjudande, ps, avsändare etc) uppmärksammas och de olika delarnas funktion. Jag har lärt mig att vara personlig, enkel och konkret i all kommunikation samt vikten av PS. och att uppmana till handling nu.
Boken bör läsas av säljare, annonsmakare, textförfattare etc. Alla som försöker få fram ett budskap som ska resultera i försäljning."
Jesper Anhede - reklam & information

' "Boken har hjälpt oss och alla våra säljpartners att skapa enkla mallar för lyckade DR-kampanjer och skriva rätt sak till rätt målgrupp både med känsla för det skrivna ordet och med syftet att skapa försäljning leder den mig steg för steg mot ett bättre resultat. Det här är en bok jag rekommenderar till den/alla som vill skriva smartare och enklare. Jag rekommenderar den till alla som vill sälja med brev."
Christian Nilsson, Smoke Free Systems

"Den har hjälpt mig/oss med att få en ny infalls vinkel i våra säljargument. Boken är bra för att den inspirerar och ger en nya ideer."
Tomas Segerlund, AB Budkontakt

"Den har hjälpt oss att vara smartare samt att skriva listigare. Det första utskicket vi gjorde efter att ha läst boken fick vi 4 beställningar inom 30 minuter vilket aldrig hänt tidigare Det här är en bok jag rekommenderar till vem som helst som inte finns i min bransch."
Åke Stjernström, Holmstrand & Stjernström HB

"Den har hjälpt mig att komma ur gamla innötta copy-banor och skapa ett utskick som gjorts sedan 1946 (!) och nu äntligen andas lite nytänkande.
Boken är bra för att den är snabb och lättanvänd, perfekt att läsa under korta stunder av ”extratid” (läs: på T-banan). Det här är en bok jag rekommenderar till den/alla som skriver 'samma' brev varje gång och inte kan komma loss."
Karin Algvik, UNICEF Sverige

"Den har hjälpt mig att få ändan ur vagnen med att hålla igång dialogen med varje enskild kund, att be dem om referenser och att bygga vidare på kundrelationen som är vår viktigaste tillgång. Boken är bra för att den ger konkreta tips på enkla åtgärder som ger direkt resultat. T.ex började jag genast att skicka med ett litet brev och en liten godsak i paketet tillsammans med färdiga beställningar. Kunden blir glad över att få någonting extra, särskilt om det går att äta eller om barnen blir glada. (Alla våra kunder är småbarnsföräldrar). Dessutom ber jag i brevet att kunden skall skriva några rader i vår Gästbok och utlovade en liten present. Vår Gästbok är nu överfull med fantastiska lovord från kunderna. Presenten är ett litet mjukisdjur (25:- i inköp) med inbyggd 12-sekunders bandspelare, där vi talar in en hälsning från oss på LifeStone. Kunden kan sedan spela över och göra egna inspelningar i nallen. Det här är en bok jag rekommenderar till alla som säljer direkt till konsument."
Katinka Bille Lindahl, LifeStone AB

"Den här boken har hjälpt oss med att skriva uppslukande, entusiastiska, suveräna säljbrev! Man får många värdefulla tips om upplägg, innnehåll, fraser och hur vi tänker som kunder.
Det här är en bok jag rekommenderar till den som som är nyföretagare eller företagare som vill få ny energi i sina texter och helt enkelt få fler kunder/köpare!"
Christine Österman, Matfrisk Dietistkonsult, Västerbotten

"På ett personligt plan har den hjälpt mig att skriva "smartare" i all min affärskommunikation, dvs mina mail till kunder, prospekts och samarbetspartners. Att tänka ett steg till, vad är det jag vill uppnå med mailet - och fundera på vilka motivationsfaktorer som kommer att få dem att göra som jag vill...
På företaget jobbar vi metodiskt med olika former av DR-kampanjer via E-post, och boken har hjälpt oss på motsvarande sätt med dessa brev. Vi skriver mer genomtänkt och får klart bättre avslutsfrekvens idag jämfört med tidigare.
Precis om övriga böcker i '100 sidor...'-serien så är den kort och koncis, inte så mycket teoretiserande utan väldigt handfasta och användbara tips. Den går snabbt att läsa igenom och är sedan mycket användbar som uppslagsbok när det är dags att skriva olika säljande brev."
Chris Elander, IC-Potential AB

"Den har hjälpt mig med att dels naturligtvis skrivit bättre brev, men inspirerat mig att göra bätte mer genomtänkta presentationer i allmänhet. Det här är en bok jag rekommenderar till alla som har med försäljning att göra. Även om man inte skriver mkt säljbrev skickar man små lappar och meddelande, vilka kan göra mkt nytta om de är skrivna på rätt sätt!"
Magnus Nilsson, Värmebaronen AB

"Har precis haft nöjet att få läsa den fantastiskt inspirationsgivande boken 100 sidor om att skriva säljbrev, och känner mig nu mer än nånsin på hugget att förnya mina säljbrev. Vill verkligen tacka för en efterlängtad bok som nu har hedersplatsen på mitt skrivbord :-)"
Marie Arvidsson, Teknikgrupp Örestad AB

"Den här boken har givit mig ovärderliga kunskaper och helt nya idéer om hur jag skall skriva mina säljbrev. Det har medfört att jag fått en helt ny respons från de företag jag skrivit till."
Renée Ulfsdotter Myhrán, Hälsans Hus



<< Tillbaka till bokens presentation



Beställ antal: