Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Smarta tips om hur du marknadsför ditt företag

PR-skola för dårar




Vi pratar ofta om vad journalister tänder på, blir intresserade av, men vad tänder de inte på?

Vad är det som gör att de slänger ett pressmeddelande eller väljer att behålla det? Idag gör vi en riktig klantskola.

Välkommen till PR-skolan för dårar

Om du vill göra det lätt för en journalist att slänga ditt pressmeddelande i papperskorgen ska du göra så här:


1. Marknadsför dig skamlöst. Utgå från att alla journalister är jätteintresserade av att marknadsföra dig och ditt företag i sina tidningar, radioprogram och TV-kanaler. De längtar efter att få berätta att du är BÄST. JÄTTEBÄST!

2. Journalister älskar att få nyheter löst sammanfogade och utan historia. Det gör deras jobb jättekul.

3. De vill gärna ha låååååånga pressreleaser. Helst på över tio sidor eftersom de har gott om tid. Tid är faktiskt journalisternas främsta resurs.


Mitt sommarlov – En bok full av äventyr, minnen och skoj bortom skärmarna

Tänk dig ett sommarlov där varje dag kan bli ett äventyr – där barnet får skriva, rita, klura, upptäcka och ha riktigt roligt.
”Mitt sommarlov” är inte bara en dagbok för alla sommarlovets dagar – det är en sommarföljeslagare med 100 uppdrag, hemliga språk, kreativa lekar och plats för alla de där oförglömliga stunderna.
Det här är boken som gör sommaren minnesvärd – på riktigt, och utan att en enda laddkabel behövs.


🎁 Perfekt som present till:

Barn mellan ca 6–13 år som vill ha kul, tänka själva och upptäcka nya saker.

Barnbarnet som “har allt” – utom en sommar fylld av minnen.

Barn som behöver en skärm-paus och vill känna sig som huvudperson i sitt eget äventyr.


Sommaren flyger förbi. Men den här boken hjälper barn att fånga den – och minnas för alltid.
📘 ”Mitt sommarlov” finns att beställa nu:

Klicka här och provläs boken.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du alltid får det bästa erbjudandet).


4. Journalister är jätteintresserade av att din nya internetbutik, eller internettjänst, som liknar 3 000 andra, öppnar imorgon. Det är lika stort för dem som för dig och dina samarbetspartners. Bry dig inte om att leta fram en vinkel, något som är speciellt eftersom det inte behövs. DU är ju inblandad i det här. Det är stort det här!

5. Journalister älskar att du ger dem exklusivitet. Att du skriver något i stil med Det här är en stor nyhet och ni får nu som första tidning chansen att skriva om den men jag måste få veta det innan jag går vidare till era konkurrenter. Den här typen av pressmeddelanden hamnar aldrig i papperskorgen.


Lycka till

Vill du bli expert på PR snabbt?

Läs mer i PR-handboken

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet PR-tipset här:

Vill du bli expert på PR?
Brevet visar hur du skapar bättre relationer med omvärlden och gör ditt PR-arbete effektivare.

PR-tipset har 4 600 läsare och kom igång 2007.

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket med böcker om marknadsföring från Bokförlaget Redaktionen.

Här läser du exempel på PR-tipset.

Fyll i din e-postadress i rutan




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se