Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Att lyckas med ett eget företag – tio snabba tips



1. Du måste vara proaktiv, dvs. vara den som ser till att saker och ting händer och inte vänta på att andra ska ta tag i allt som måste göras.

2. Lova mindre och håll mer - överraska dina kunder positivt.

3. Prostituera dig inte, dvs. håll inte på att förhandla ned dina satta priser till nivåer som du inte är bekväm med - du gör då bara ett sämre jobb.

4. Var alltid glad, positiv och tillmötesgående mot dina kunder.

5. Håll en hög nivå av tillgänglighet utan att för den skull låta dig bli störd i tid och otid. Använd mailen - svara på alla mejl inom 48 timmar.

6. Svara alltid på telefonsamtal inom 24 timmar etc. Sätt upp tydliga regler som kunden också är bekväm med.

7. Gör en ordentlig kalkyl som framför allt visar på likviditetsbehovet. Det är lätt att underskatta behovet av pengar i början av sin verksamhet och att gå och drömma om att "bara den där affären blir av så blir allt bra"...

8. Du måste ha ett brinnande intresse och inte ge upp för motgångar. Nedvärdera heller inte dig själv utan kör på - du kan som värst bara få ett nej!

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


9. Var lyhörd för alla möjliga vägar som kan hjälpa dig framåt. Den ursprungliga affärsidén kan behöva ändras på efter vägen. Använd ditt kontaktnät och se till att alla vet om din produkt eller tjänst så fort den är mogen för det.

10. Tänk på att man har en relation med ALLA i kontaktytan, inte bara kunderna. Det funkar inte att skrika och gapa på underleverantörer och sedan tro att dom är jättesugna på att hjälpa dig nästa gång du behöver akut hjälp. Behandla alla precis så som du själv skulle vilja bli behandlad.

En viktig sak till!
Här nedanför ser du Sveriges populäraste bok om att starta eget med över 76 000 läsare. Det är inte bara en enkel bok om hur du sköter ekonomin utan också om hur du kan starta eget på ett smartare, tryggare och roligare sätt. Rivstart gör dig peppad och visar hur du undviker farliga vägar som företagare och hur du får igång ditt företag snabbt, skaffar kunderna och börjar blomma. Boken gör dig förberedd på företagarlivet som ingen annan bok. En rykande färsk uppdaterad version har precis kommit från tryckeriet.

Läs den så du inte behöver göra några misstag.

76 000+ läsare kan inte ha fel ❤️


Sveriges populäraste bok om att starta eget – med inbyggd garanti.

En läsarröst
"Den här boken kortfattat är: Underbar. Den hjälper dig att lösa massor av frågor som poppar upp när du bestämt att det är dags att starta eget. Du får både vägledning och information som hjälper dig att utveckla dina drömmar"
Eridiania, The Living stone home clean

Klicka här, provläs, se vad andra tycker och få ett superbjudande.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se