Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Hisspresentation - så gör du

Säg att är på en konferens eller på ett nätverksparty (eller varför inte i en hiss) och någon frågar vad du gör – vad svarar du då?


Har du hört talas om Elevator speech? Vi kan översätta det till hisspresentation, och det är ett av dina allra viktigaste arbetsverktyg för att visa omvärlden vad du gör på ett snabbt sätt. En hisspresentation är egentigen en kort, kreativ beskrivning av vad du gör – och det ska vara spännande för den som lyssnar.


Här är några tips om hur du kan tänka för att ge en snabb och attraktiv hisspresentation:
Beskriv vad du säljer, vem du hjälper, Varför du hjälper och vem som står bakom företaget – och kroken (det som gör att du får en chans att kontakta personen).

Jag har ju ett bokförlag och min hisspresentationen låter så här:
“Jag har ett bokförlag för småföretagare. Alla böcker vi ger ut innehåller konkreta råd för att lösa vanliga problem som småföretagare har. Vi har givit ut ett 40-tal böcker hittills och har runt 40 000 kunder idag – Om du vill kan jag skicka en länk till min sajt där det också finns massor av gratisartiklar om marknadsföring för småföretagare”.
(Det sista – om att få skicka en länk - är mitt försök att få tillstånd till kontakt. Glöm aldrig den punkten)

Här är fällorna du ska akta dig för (som många fastnar i):

  • Den trista uppräkningsfällan
    Räkna inte upp ALLT du säljer. “Vi säljer plastnipplar, alarm, industrirengöringsmedel och servar lastbilars kylsystem”
    TRÅKIGT!

  • Den alldeles för generella beskrivningsfällan
    Den här personen säger kanske att “Vi säljer mjukvara till företag” (precis som en miljon andra företag)
    Istället för att bli för generell kan man lägga till lite magi. Till exempel:
    “Vi trollar fram 10 timmar extra i veckan åt våra kunder”
    Lite mer spännande eller hur? Hur gör de det? undrar man ju.


Ditt jobb den här veckan:
Ta nu fram din egen hisspresentation och öva gärna in den framför spegeln. Snart dyker det upp tillfällen då du kan använda den.

350 snabba tips om hur du marknadsför ditt företag på bara fem minuter.❤️
(En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)



En läsarröst
”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB

Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se