Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Smarta tips om hur du marknadsför ditt företag

PR - var börjar man?





"Om man aldrig har jobbat aktivt och medvetet med PR - var ska man börja egentligen?"

Ja, vad står det egentligen i regelbokens första stycke, i första kapitlet, på de första raderna?


Antagligen det här:

1. Utgå alltid ifrån målgrupperna. För att du ska bli framgångsrik när det gäller att föra ut ditt företags budskap bland dina målgrupper är det nödvändigt att du utgår ifrån deras behov och situation. Samma slags information kan inte intressera alla, undvik därför massutskick och sätt alltid dem som ska ta emot din information i första rummet innan du tänker på vad som är bäst för dig själv och/eller ditt företag.

2. Etablera dig som en kunskapsresurs. Bästa sättet att få kontinuerlig publicitet är att etablera sig som en kunskapsresurs åt ett antal olika nyckeljournalister. Ring upp eller skriv till de journalister som bevakar ditt verksamhetsområde/din bransch och tala om för dem att de kan kontakta dig när som helst om de skulle behöva en kommentar eller en förklaring till något komplicerat förhållande.

Veckans bästa boktips❤️



Här är något helt nytt!
Det är inte en kalender - det är din egen unika drömbok!

Här är det roliga
Boken ställer frågorna om vad du vill och du skriver ner dina mål och drömmar för livets alla områden så att du sedan kan göra en egen plan som du kan förverkliga eller bara få med i ditt dagliga liv. Allt för att du ska känna att 2022 blev fantastiskt och inte bara ett år i raden av år som du knappt minns något spännande av.

Slå upp boken och börja berätta för dig själv om:
☑️ Vad du vill lära dig nästa år
☑️ Hur du vill att dina relationer ska se ut
☑️ Hur du ska hitta mer lycka under året
☑️ Dina ekonomiska, yrkesmässiga och kreativa mål
☑️ Vad du vill börja med
☑️ Vad du vill sluta med
☑️ Hur du ska ta hand om dig själv nästa år
... Och mycket mer.

Vad vill DU ha ut av året som kommer?

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i vår egen egen bokhandel ...




3. Håll igång din PR-satsning. Försök att hålla kontinuitet i din PR-satsning även under stunder av intern nyhetstorka. Skriv debattartiklar, svara på debattinlägg, skicka en tipsartikel till din branschtidning, arrangera ett öppet hus. En PR-aktivitet, om än så liten, varannan månad är en bra målsättning.

Vill du bli expert på PR snabbt?

Läs mer i PR-handboken

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet PR-tipset här:

Vill du bli expert på PR?
Brevet visar hur du skapar bättre relationer med omvärlden och gör ditt PR-arbete effektivare.

PR-tipset har 4 600 läsare och kom igång 2007.

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket med böcker om marknadsföring från Bokförlaget Redaktionen.

Här läser du exempel på PR-tipset.

Fyll i din e-postadress i rutan




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se