Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Den största hemligheten med att lyckas som företagare

Om du har kommit på något som tillräckligt många är beredda att betala dig för - så har du kommit på en bra affärsidé.


När du köper något i en affär så gör du det för att det du köper är mer värt för dig än de pengar du blir av med just då. Så är det ju. Du vill ha den där grejen mer än du vill ha pengarna i din plånbok. Det betyder att den som hittar på något som gör tillräckligt många beredda att skiljas från sina pengar har hittat en lyckad affärsidé. Så enkelt är det faktiskt.

Det låter självklart när du hör det, men om du bara visste hur många det är som inte tänker efter innan de startar företag. De är själva så sugna på att starta ett företag med något de kommer på, utan att ta reda på om de kommer att få tillräckligt många kunder. En del startar till exempel en butik bara för att en lokal råkar bli ledig i närheten av där de bor (?!). Andra startar ett företag för att de är jättebra på något speciellt och tänker inte på om det finns folk som vill betala för den kunskapen. Och det finns jättemånga som startar ett företag utan att tänka på om det finns andra liknande företag som säljer samma sak på ett smartare sätt eller billigare. Att man är sugen på att starta ett företag är bra, men det viktigaste är att det finns tillräckligt många som vill betala för det man säljer. Annars kommer det inte att bli några pengar. Glöm aldrig det. Aldrig.

Du startar alltså ett företag för dina kunders skull, inte din egen.

Ja, det är så det är. Det är kunderna som bestämmer om du ska tjäna pengar eller inte. Varje gång de betalar dig för något är det som att de röstar ja till att ditt företag ska få finnas kvar. Det är därför du alltid ska tänka på kunderna när du hittar på något i ditt företag. Kommer kunderna uppskatta och vilja betala för det du erbjuder – då är det bara att gasa på. Är du osäker får du fråga kunderna innan du sätter igång. Alltid? Ja, alltid!

Det är den största hemligheten om att lyckas som företagare. Och här ska du få höra något riktigt läskigt: Hälften av alla företag som startas idag finns inte kvar efter tre år. Många av dem skulle ha funnits kvar om de tänkt på kunderna först.

Tänk alltid på kunderna först. Kunderna måste fatta varför det är bra för dem att ge dig sina pengar. Alltid? Ja, alltid!

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Hur du motiverar dig själv när allt suger❤️

En läsarröst
"Jag älskar den här boken. Författaren är ingen klämkäck "lyckoperson" utan en varm och stadig hand som visar vägen ut för den som känner sig nere. Och så är han rolig också. Man får skratta."
Annelie S, Lidköping

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu. ❤️

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se