Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Om hur du säljer på internet

Vad är content marketing?




Content marketing, eller Innehållsmarknadsföring, handlar om att skapa innehåll som konkurrensmedel. När din konkurrent (som säljer samma saker som du) bara visar upp produkter så visar du samma produkter men tillför mervärden som artiklar, videor, smarta tips, filer, länkar osv som gör att ditt företag får en större auktoritet. Det handlar om att tänka på vilka kanaler (sajter, appar, sociala medier, nyhetsbrev etc)som passar kunderna bäst och hur man anpassar innehållet efter dem och hur kunderna tar innehållet till sig (från dator, mobil, i verkliga livet etc).

Jag vill bara säga en sak först:
Ditt innehåll, vad det än är ska ju till slut resultera i något – ett köp, en kontakt, att någon ger dig sin adress eller vad du vill. Ha alltid med det i tankarna när du gör ditt innehåll. Börja inte att skapa innehåll för innehållets skull. Glöm inte bort varför.

Content marketing handlar om att ladda sajten med användbart innehåll
Användbart är nyckeln här. Det innebär att det är skrivet av någon som förstår ditt företag och som kan ge företaget en röst. Ditt innehåll ska vara skrivet för att informera, och gärna om det går, underhålla. Ditt jobb blir att skapa innehåll som inte är nedtyngt av nyckelord insprängda i texten (som förr i tiden) . Skriv texter som du själv vill läsa. Använd innehåll som du själv vill ta del av. De gamla principerna är döda.

Andra läser om...

Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUponMSNReporter
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se