Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Om hur du säljer på internet

Botemedel för dålig försäljning i webbshopen

Hur funkar din hemsida försäljningsmässigt egentligen?


Drar sidan in kunder till dig? Får den saker att hända för dig? Jag hör alldeles för många företagare
säga att det är tufft på nätet. De säljer inte tillräckligt mycket eller får inte tillräckligt många besök.
Tufft!

Men det behöver verkligen inte vara så. Först bara - vad menar jag med försäljning på nätet? Jag menar allt som leder till att du får betalt till slut. Det kan vara direktförsäljning från sajten men också att någon hör av sig till dig för att de sett din sajt och att det leder till en affärsrelation på något sätt.


Här är en snabbkur som botar dålig försäljning på nätet

1. Du måste skriva bra på nätet. Du måste fånga läsaren direkt och skapa ett intresse för det du har att säga. Du gör det genom att prata om fördelar i rubriker och texter. Din besökare undrar nämligen hela tiden varför han eller hon ska fortsätta läsa eller klicka på något. Det är vad du måste svara på så snabbt du bara kan. Vi pratar här om konkreta fördelar, inte företagsbabbel om synergieffekter och konkurrensfördelar. Berätta exakt HUR det du säljer blir bättre för dina besökare. Tänk att det är din bästa vän som kommer dit. Hjälp honom/henne att bli klokare.

2. Använd andra kunders åsikter om det du har att sälja. Det låter ju självklart, men få gör det. Att du tycker att det du säljer är bra förvånar inte. Det är därför du måste jobba för att visa vad någon som inte tjänar pengar på dina tjänster/produkter tycker. Det har med trovärdighet att göra. Om andra gillar det du gör är det lättare för oss andra att våga prova dig också.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


3. Försök att hålla fram ett problem som du visar lösningen på. Du kan göra det genom att helt enkelt ställa en fråga: Har du problem med rekrytering av rätt personer?. Gör så här: (Och här kommer din fantastiska lösning som du säljer presenterad i punktform eller på ett annat enkelt sätt).
Och om du tror att du ger bort din lösning gratis så har du fel. Jag ser det bara som ett generöst företag som bjuder på sin kunskap och inte är rädda. Sådana företag vill man ju ha med att göra, snarare än dem som tjuvhåller på godbitarna och är snåla med sin kunskap.

4. Tala gärna direkt till de tvivel dina besökare har. Du vet ju vad osäkra kunder brukar säga till dig. De kanske säger:
- Men jag har redan fyra sådana redan och varför skulle det hjälpa med att köpa en femte?
Använd det i din text. Berätta att du vet vilka tvivel dina besökare har och varför de inte behöver tvivla när det gäller din lösning. Ditt jobb är att visa dina fördelar på din hemsida, men också att göra det ocyniskt. Jag är helt säker på att krängare och nasare är ute - och att hjälpare är inne. Det måste vara så. För det är den värld jag vill leva i :-)

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Vår mest populära bok någonsin om att skriva säljande texter❤️
(100 sidor om att skriva säljbrev som träffar rakt i hjärtat)


"Denna bok är utan tvekan den bästa om man ska få något sålt överhuvudtaget med text. I vårt fall har vi använt boken för att skriva våra kunders säljbrev, som sedan följts upp med ett telefonsamtal. Det har ökat våra avslut med närmare 4%"
Contact Center i Boxholm AB

"Boken är bra för att den är lättläst, konkret och just att man blir inspirerad. Det här är en bok jag rekommenderar till alla som inte är spontana idésprutor utan behöver lite hjälp på vägen."
Maud Carlsson, FöreningsSparbanken

"Säljbrevsboken har jag haft mycket användning av. Mycket bra tips och idéer. Jag rekommenderar den till alla som skriver säljbrev men som inte gör det så ofta."
Jeanete Nilsson, ServeOffice AB

"Lättläst och mycket informativ. Leveransen av boken fungerade perfekt, jag fick den direkt till mitt skrivbord 2 dagar efter beställningen. Tack för boken, den hjälpte mig när jag hade kört fast."
Lars Ehrnlund, TDC Försäljning AB

"Boken har hjälpt oss att sluta skriva förutsägbara brev anpassade för papperskorgen. Den ä bra för att den visar på exempel samt att den är väldigt lättläst och rolig att läsa. Det här är en bok jag rekommenderar till alla som jobbar med marknadsföring/sälj - eller helt enkelt bara vill läsa en rolig och lärorik bok om att skriva."
Anna Ekström, Radius Sweden AB

"Att kunna på ett säljande men seriöst sätt strukturera och skriva mailing och förstås brev. Boken lärde mig framför allt att förstå mottagaren och inte koncentrera mig på vad jag vill säga. Funkar även utanför Sverige ! (Italien)"
Morgan MARK, Partner Connect Italy

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu. ❤️
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se