Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Om hur du säljer på internet

Sju etiska sätt att övertyga dina kunder att köpa på sajten





Du vill att dina besökare ska köpa på din sajt och samtidigt kunna sova gott om nätterna. Det är en bra inställning för försäljning tycker jag.

Idag ska du få några tips som i alla fall hjälper mig och andra att fatta köpbeslut på nätet.

1. Visa att andra har köpt
Den här typen av ”sociala bevis” på att det du säljer är bra gör mig tryggare. Jag och många med mig fattar köpbeslut baserade på vad andra människor gör och köper. Du kan göra det här genom att skapa topplistor, visa upp dina storsäljare mer, fråga nöjda kunder om de kan säga något bra som du får publicera osv.

2. Låt gamla kunder tycka till.
Du kan låta dina besökare recensera det du säljer på olika sätt, inte bara på sajten utan på Facebook, Twitter och alla andra kanaler för användargenererad (snyggt ord) information.

3. Skapa lite bråttom
Du kan ge erbjudanden eller på andra sätt begränsa möjligheten att göra en bra affär om man inte slår till nu. Jag köper nästan allt på nätet och gillar att göra en bra affär. Du kan ge ett erbjudande ”bara den här veckan”, ”Bara idag” eller tala om hur många du har kvar i lager. Du kan också ha en nedräkning: ”Det här erbjudandet tar slut om 2 dagar, 3 timmar 27 minuter och 14 sekunder”.

4. Bilder är viktiga
Du kan övertyga med bra produktbilder eller filmsnuttar. Bra bilder är ett övertygande verktyg, Se till att det är bra kvalitet på bildmaterialet så hjälper du mig och andra att känna oss säkra på vad vi får när vi slår till. Perfekta bilder har hög kvalitet, ska gå att förstora och visa det du säljer från olika vinklar (om det behövs) för att köparen ska bli klokare.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


5. Visa alltid kompletterande produkter
Personen som kom på metoden att fråga kunderna: ”Vill du ha Pommes frites till det?” hittade en nyckel till framgång. När jag väl har bestämt mig för att köpa så har jag släppt motståndet och tittar gärna på andra saker att köpa samtidigt. Det är därför det är smart att ge förslag på, och lägga nära relaterade produkter nära varandra på sajten.

6. Visa att du kan din sak
Jag gillar företag som är hängivna och kan massor om det de säljer. Jag litar på att de ger mig råd som är bra för mig om de samtidigt som de säljer visar fakta (verifierad från tredje part), har tipsartiklar, köpråd och annat som visar att de vill att jag ska köpa rätt grej.

7. Ta bort mina rädslor.
Vad händer om jag vill skicka tillbaka det jag köpt? Är det några dolda kostnader inblandade? När får jag det jag beställt? Det är vanliga frågor som du kan besvara så snabbt som möjligt på sidan för att få mig och andra att känna oss trygga när vi beställer.

Slutsats
Egentligen är det ju ganska enkelt. Det handlar om att ge kunderna chansen att fatta beslut baserade på information och att hjälpa dem att lita på dig genom att du snabbt tar bort deras oro över olika saker. Det handlar inte om att manipulera någon. Det handlar om att vara ett bra företag.

Hur gick det för dig?

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges populäraste handbok för dig som säljer dina kunskaper❤️



"Helt suverän "mänsklig" bok om marknadsföring/försäljning! Har läst många böcker genom åren i detta ämne, men inte någon i stil med den här i mycket positiv bemärkelse! tack!"
Mona Härlin, villasjöviken AB

"Den här boken har gett mig mer självförtroende i att använda andra vägar än de konventionella för att sälja mina tjänster."
Isabelle Arnheim, STRATEG Företagslösningar

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Internetaffärer här:

Vill du göra bättre affärer på nätet?
Du får gratis tips som hjälper dig som vill fånga in kunder på nätet, sälja direkt och få koll på det senaste.

Internetaffärer har 27 000 glada läsare som satsar på internet som kanal för sina företag.

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av böcker om internet från Bokförlaget Redaktionen.

Kolla här om brevet är något för dig.

Fyll i din e-postadress i rutan




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.


Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se