Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Smarta tips om hur du marknadsför ditt företag

10 sätt att få ditt företag att växa snabbare



1. Tänk på framtiden. Alldeles för många företagare lägger ner sin tid på att tänka på vad de gjorde förra veckan/månaden/året när de istället borde tänka på vad de ska göra imorgon. Istället för att lägga ner dyrbar tid på att analysera tidigare resultat, så börja istället att tänka på hur du ska utveckla din framtida marknad. Leta efter tänkbara förändringar och se hur du kan få ett försprång mot dina konkurrenter.

2. Bygg relationer med dina konkurrenters kunder. Det tar lite tid, men om du börjar närma dig dina konkurrenters kunder genom att ständigt förse dem med information som förbättrar deras företag och/eller liv, så kommer du till slut att bli den de väljer som leverantör.

3. Gör din hemläxa. Innan du ringer till dina konkurrenters kunder, så lär dig allt du kan om deras värld, deras företag och om dem själva. Lär dig tala deras språk och hur de försöker lösa sina problem. Därefter är det dags att hitta ett bättre sätt att lösa problemen åt dem på.

4. Hör av dig oftare till dina konkurrenters kunder. Ju mer de lär känna dig genom annonser, annan reklam, samtal och möten, desto snabbare bygger ni en relation med varandra.

5. Skicka ett tipsbrev till konkurrenternas kunder. Berätta om branschens svåraste och jobbigaste problem och skriv tipsbrev om det varannan vecka. Breven skickar du direkt till konkurrenternas kunder. Du kan skicka det elektroniskt, men varför inte också skicka ett tryckt brev och verkligen sticka ut? Om du berättar om lösningar på problemen de har, så kommer de att se fram emot nästa brev. Snart ringer de och vill göra affärer med dig också.

6. Tacka konkurrenternas kunder för att de övervägde att anlita dig. När du missar en order, tacka ändå kunden för att de lyssnade på ditt förslag. Dina konkurrenter gör antagligen inte så. Ditt tack öppnar dörren på vid gavel nästa gång kunden ska köpa. Att vara snäll, artig och trevlig när man inte ”behöver” vara det är både trevligt och smart.

Veckans bästa boktips❤️



Här är något helt nytt!
Det är inte en kalender - det är din egen unika drömbok!

Här är det roliga
Boken ställer frågorna om vad du vill och du skriver ner dina mål och drömmar för livets alla områden så att du sedan kan göra en egen plan som du kan förverkliga eller bara få med i ditt dagliga liv. Allt för att du ska känna att 2022 blev fantastiskt och inte bara ett år i raden av år som du knappt minns något spännande av.

Slå upp boken och börja berätta för dig själv om:
☑️ Vad du vill lära dig nästa år
☑️ Hur du vill att dina relationer ska se ut
☑️ Hur du ska hitta mer lycka under året
☑️ Dina ekonomiska, yrkesmässiga och kreativa mål
☑️ Vad du vill börja med
☑️ Vad du vill sluta med
☑️ Hur du ska ta hand om dig själv nästa år
... Och mycket mer.

Vad vill DU ha ut av året som kommer?

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i vår egen egen bokhandel ...




7. Utnyttja trögheten hos stora konkurrenter. Börja lyssna på dina kunder. Se till så att det är lätt för kunderna att berätta vad de tycker och att ge förslag. När du hör något som du kan förbättra på ett lätt sätt, så gör det direkt. Det kan inte dina större konkurrenter göra eftersom allt de ändrar först ska dras i femtielva möten.

8. Var flexibel för marknadens behov, förändringar och trender. Det kan kännas läskigt att se vilka resurser större konkurrenter har för att hänga med när marknaden förändras, men de är oftast fokuserade på större kunder och struntar i mindre volymer. Ditt företag kan fokusera på mindre kunder och på att vara vaken för trender och testa nya saker. Större företag måste vara säkra på att något säljer innan de agerar eftersom det kostar så mycket att vända kurs en jätte.

9. Jätten är ond och lilleputten är god. Utnyttja det faktum att större företag ofta ses som onda medan en kämpande småföretagare alltid skapar sympatier till exempel i medier, hos inflytelserika lokalkändisar och i området där du bor. Var den kämpande småföretagaren i allt du gör, så kommer andra också att känna och uppskatta det.

10. Utveckla nya konkurrenskraftiga produkter/tjänster. Fördelen som tjänsteföretag har är att de kan skapa nya tjänster väldigt billigt. Det enda som behövs är insikt, kreativitet och ansträngningen att få den nya tjänsten på banan. Konkurrenskraftiga företag nöjer sig inte med det de har eftersom de har lärt sig att den mest lönsamma tjänsten kan vara den de utvecklar nästa gång. Men även produktbaserade företag måste jobba med produktutveckling. Det handlar om att alltid tänka på nästa generation produkter och inte tro att världen bara är nöjd med det du kan erbjuda idag.

En viktig sak till!
Nedanstående bok är smått sensationell eftersom den innehåller hela 350 konkreta saker du kan göra för att marknadsföra och tjäna mer pengar i ditt företag. Det unika är att varje sak bara tar fem minuter för dig.

Det här är en av få svenska böcker om marknadsföring som också nått ut på den amerikanska marknaden och fått fantastiska recensioner för hur bra den hjälper företag att komma loss snabbt.

Läs den du också.

350 snabba tips om hur du marknadsför ditt företag på bara fem minuter.❤️
(En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)



En läsarröst
”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB

Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se