
Det firas alldeles för lite på svenska företag - är det samma på ditt? Jag är själv värdelös på att fira men ska bli bättre. För några månader sedan fick jag ett pris från Sälj & Marknadshögskolan i samarbete med Säljarnas riksorganisation (det var ett pris till förlaget för att vi gör sånt som de gillar).
Men jag var mitt uppe i skrivandet av den här boken och kunde inte ens ta emot priset. Skandal!
För det är viktigt att fira för dig och mig. Vi jobbar hårt och själva firandet gör att man gillar att fortsätta göra det.
Ändring - NU!
Den här texten är en påminnelse till dig att fira små och stora framgångar så ofta det går.
För tänk om du skulle fira dina framgångar lika lång tid som du grämer dig över dina motgångar – vilket resultat skulle det få? Sug på den karamellen en stund.
Det finns ju faktiskt ett skäl till varför idrottslag firar varje mål. Det lyfter spelarna och får dem att bli sugna på att fira igen (enkelt uttryckt: Ge järnet för att få in en boll, en puck till).
Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder

Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst
Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva
Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet
Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem
Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare
Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...

Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst
Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva
Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet
Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem
Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare
Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...
Det här är vad jag undrar över:
hotellspoolen")?
Varför finns inte sånt här? Är det för att det i någon slags hemlig företagsbok står att företagande är allvarligt och att framgångar inte ska firas? Jag vet inte, men nu skärper vi till oss tycker jag. Eller vad tycker du?
Så, vad ska du fira i veckan?
Tråkigt eller kul på jobbet - välj själv

Äntligen måndag - 217 sätt att göra dina arbetsdagar mycket roligare
”Äntligen måndag” är en bok i smidigt format som är mycket lättläst med massor av bra vardagstips.
Boken har gett mig verktyg hur jag kan må bra på jobbet även då tunga och jobbiga uppgifter ska göras, eftersom jag själv väljer hur jag vill må och låter mig påverkas. Tråkiga saker behöver inte kännas påfrestande om du kan tänka positivt och belöna dig själv. Utmärkt bok att ha lätt tillgänglig när hjälp behövs för att bryta invant mönster till ett bättre och ha roligt istället för tråkigt.”
Anette Palm
”Äntligen måndag gav mig mycket praktiska tips för att kunna tänka i annorlunda och nya banor för att öka min trivsel på jobbet! Jag har praktiserat många av författarens tips på min arbetsplats med mycket god resultat och uppskattning från kollegor. Formatet är perfekt då jag kan ha den med överallt.”
Bijan Habibi
”Den innehåller konkreta tips som man kan göra för att få arbetsdagarna roligare. Boken skapar faktiskt en roligare arbetsmiljö, med ständigt nya uppslag som kan passa i olika sammanhang.”
Magnus Carlsson, Lyckeby
”Jag har haft störst nytta av boken när det känts lite motigt, då har jag satt mig en stund och läst ett gäng sidor, då glider mungiporna upp igen och jag känner att suget kommer tillbaka.”
Carl-Johan, Hydraulikoptimering Bohuslän
Läs mer om boken och vad fler läsare tycker här...

Äntligen måndag - 217 sätt att göra dina arbetsdagar mycket roligare
”Äntligen måndag” är en bok i smidigt format som är mycket lättläst med massor av bra vardagstips.
Boken har gett mig verktyg hur jag kan må bra på jobbet även då tunga och jobbiga uppgifter ska göras, eftersom jag själv väljer hur jag vill må och låter mig påverkas. Tråkiga saker behöver inte kännas påfrestande om du kan tänka positivt och belöna dig själv. Utmärkt bok att ha lätt tillgänglig när hjälp behövs för att bryta invant mönster till ett bättre och ha roligt istället för tråkigt.”
Anette Palm
”Äntligen måndag gav mig mycket praktiska tips för att kunna tänka i annorlunda och nya banor för att öka min trivsel på jobbet! Jag har praktiserat många av författarens tips på min arbetsplats med mycket god resultat och uppskattning från kollegor. Formatet är perfekt då jag kan ha den med överallt.”
Bijan Habibi
”Den innehåller konkreta tips som man kan göra för att få arbetsdagarna roligare. Boken skapar faktiskt en roligare arbetsmiljö, med ständigt nya uppslag som kan passa i olika sammanhang.”
Magnus Carlsson, Lyckeby
”Jag har haft störst nytta av boken när det känts lite motigt, då har jag satt mig en stund och läst ett gäng sidor, då glider mungiporna upp igen och jag känner att suget kommer tillbaka.”
Carl-Johan, Hydraulikoptimering Bohuslän
Läs mer om boken och vad fler läsare tycker här...
Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här
Glöm inte att ha det roligt också ...😊