Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Marknadsföring - allt börjar med ett frö




Den viktigaste hemligheten med att lyckas som företagare är att hålla på. Att alltid leta efter nästa möjlighet för företaget. Att dyka upp när kunderna behöver dig. Att överraska kunderna. Att tänka sig blå i ansiktet på hur man ska få kunderna att aldrig tänka tanken att byta leverantör. Det är helt enkelt engagemang det handlar om. Och det här är ett pågående. Det tar aldrig slut. Varje dag är verkligen en ny chans att göra något som kunderna uppskattar. Det du lägger ner tid på idag får du betalt för imorgon. Det finns ingen snabb lösning på att tjäna pengar, få ett företag att växa. Jag tycker att det är toppen. Det betyder att du har större chanser än många stora företag att vinna en plats i kundernas hjärtan med engagemang, glöd och lust - som faktiskt är gratis.

Allt börjar med ett frö. Ibland måste man akta sig för vilka frön man sår i omvärlden. Läs får du se hur jag trodde att jag var en pedagogisk förebild för mina barn


Hur mina dotter gjorde som jag gjorde istället för som jag sa

Jag svär verkligen för mycket ibland och det är ju inte så bra när barnen hör eftersom… ja, du fattar.

Men så kom jag på en smart idé som jag presenterade för barnen en morgon när jag slog stortån i sängstolpen och de skadeglatt och sammangaddat unisont säger att "det är fult att svära".
Jag grinade illa en stund och sedan kom den där supersmarta, revolutionerande och på alla sätt helt nya tanken in i huvudet. Jag sa helt enkelt att den dag de kan förklara vad bruttonationalprodukt betyder och innebär, så får de också svära hur mycket de vill.

Ett par dagar senare kom min elvaåriga dotter in med ett förnumstigt leende och sa: "Nu vet jag:"Bruttonationalprodukten är värdet av alla varor och tjänster ett land procera…prodicer…pro..fan också. Det gick ju i morse."

Där fick jag…

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


Nu ska vi prata om vad du sår för frön i din omvärld. Här är några frågor som är nyttiga för dig att svara på:


Vilka har fått ditt visitkort den senaste veckan?
Du har väl ett visitkort som går att använda till något? Du har väl tips på det eller något annat som gör att man vill behålla det? Om du har det kan du sticka det under vindrutetorkare eller ge bort det till damen i Pressbyrån som antagligen behöver det du erbjuder eller känner någon som behöver det.. Fem kort om dagen blir ettusenfemhundra kontakter om året. Och så har du kanske personal som kan göra samma sak. Nu har du skaffat en…vad heter det…såmaskin med turbo?

Vilka samarbetspartners vill du ha om ett halvår?
Det finns flera andra aktörer där ute som har samma kunder som du. Hur ska ni hjälpa varandra? Vet de att din lösning finns? Ett e-postmeddelande till dem hjälper dig att få reda på vad de tänker.

Vilket är ditt viktigaste problem just nu?
Sätt upp det på kylen, på väggen, på toaletten eller i entrén så du har det framför dig hela tiden. Uppmuntra andra att ta del av problemet och komma med idéer. Dina leverantörer, dina kunder, dina samarbetspartners kanske sitter inne med lösningen.
Vilka saker ger du bort för att fånga kunden på sikt?
Har du ett nyhetsbrev, elektroniskt eller fysiskt. Skickar du det på papper till de kunder du vill ha om ett halvår? Du skickar det väl inte med e-post eftersom det känns snålt och påträngande. Om det är ett bra brev som hjälper dem är det lättare att komma ihåg dig när du ringer i april.

Har du tagit bort de livsfarliga orden?
Vad gör du för att sortera bort orden, "jag", "vi" och "våra" i din marknadsföring och hur ersätter du dem med "du", "din" och "era"? Glöm aldrig att kunderna inte är intresserade av hur bra du tycker att du är. De vill bara veta vad du kan göra för dem.


Gör nu!

Citatet: Engagemang, glöd och lust är faktiskt gratis

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.


Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Rivstart här:

Vill du ha snabba tips om din marknadsföring?
Du får tips om gerillamarknadsföring och mer traditionella metoder för företag att synas till låga kostnader.

Rivstart är sedan 1998 Sveriges största nyhetsbrev om marknadsföring med drygt 37 000 prenumeranter.

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket med marknadsföringsböcker.

Här kan du se om Rivstart är något för dig.

Fyll i din e-postadress i rutan




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.



Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se