Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Etta på Google - men sen då?




Nu börjar till och med några av näringslivstidningarna fatta det här med internet utan att flumma runt i ett makroperspektiv.

De har upptäckt att det verkar vara viktigt att bli nummer 1 på Google. Men det viktigaste har de tyvärr inte förstått, nämligen att en förstaplacering hos Google inte automatiskt är nyckeln till kungariket och alla pengar. För om du inte bryr dig om den som kommer till sajten - vad är då meningen med att vara nummer 1?

Allvarligt talat.

Om du har en sajt som inte talar till besökaren direkt, vad kan du förvänta dig då? Det är nämligen inte särskilt svårt att få massor av besökare till en sida men om de inte gillar dig och ditt erbjudande då händer det inget i alla fall. Det är ju människor och inte vidöppna plånböcker som surfar runt där ute.


Och förlåt om jag blir övertydlig nu men...

...Vilken sajt får du störst förtroende (förtroende är sååååå viktigt för din kund på nätet) för:

1. En som har e-postadresser direkt till medarbetarna eller en som har en samlad, typ info@foretaget.se?

2. En som har telefonnummer och adress utskrivet på varje sida eller en som inte har det?

3. En som har bilder på personalen, kanske kontoret eller en som har glassiga arkivbilder på affärssituationer?

4. En som känns dynamisk i innehållet eller en där innehållet kan ha stått i år?

5. En som brytt sig om att skriva riktiga texter med innehåll som hjälper dig fatta smarta beslut.

6. En som bjuder på kunskap eller en som desperat kräver att du kontaktar dem för mer information.

Vad jag vill säga är att du ska fortsätta göra som du gör utanför internet. Ta hand om dina kunder. Var vänlig. Ge bort av din kunskap. Var en vän, din kunds bästa resurs. Ett proffs.

Hör du hur det prasslar i kassan?

Andra läser om...

Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUponMSNReporter
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se