Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Smarta tips om hur du marknadsför ditt företag

10 sätt att hitta nya kunder till ditt företag



1. Ge kunderna något att berätta för sina vänner om. Vad kan du göra för att dina nuvarande kunder ska börja skryta om dig för sina vänner? Vad skulle kunderna säga ”Wow”! om som du gjorde? Testa att göra dina kunder lyckliga genom att ge dem mer än de trodde att de skulle få.

2. Utöka ditt erbjudande. Vilka nära relaterade produkter eller tjänster skulle dina kunder kunna vara intresserade av att köpa? Du kan till och med diversifiera in i andra områden. Vi ger ju ut affärslitteratur, men har startat ett till bokförlag som inriktar sig mer på personlig utveckling – se själv på www.egoforlag.se. Vad skulle du kunna utöka din verksamhet med?

3. Försök att hitta möjligheter att binda dina största kunder till dig med längre kontrakt mot bättre villkor. Det stänger ute dina konkurrenter och ger dig säkrare pengar under längre tid.

4. Bli en bra försvarare. Alla dina nuvarande kunder är utsatta för andra företags lust att ta över dem. Försvara din plats i kundernas hjärtan. Du försvarar din plats bäst genom att just nu visa dina kunder hur mycket de betyder för dig. Hitta på bra saker som hjälper kunderna. Visa att du står på deras sida och att alla beställningar är lika mycket värda. Affärer är att hjälpa varandra i vått och torrt. Om dina kunder känner så för dig, så kan dina konkurrenter knacka knogarna blodiga på dina kunders dörrar utan att någon öppnar.

5. Bli en resurs för journalister inom ditt område. Journalister är precis som vi andra, lata och letar alltid efter den snabbaste och enklaste lösningen. Om de har ett jobb som ska göras och behöver en källa, så ringer de personer som de redan känner till. Bli den personen genom att skicka pressmeddelanden, kommentera artiklar som skrivits, skriv egna artiklar och ge journalister uppslag till artiklar som gör deras liv lättare.

6. Ta dig in på marknaden med billigare underprodukter. Sälj en produkt billigt för att även kunna sälja din huvudprodukt där. Det här är en så bra idé, så att du redan nu borde utveckla en billig underprodukt att sälja för att kunderna ska se hur snabbt du levererar, hur trevlig du är och hur bra det är att ha med dig att göra. När kunderna sedan ser att du levererar små ordrar med ett leende, så kan de känna sig trygga med att även ge dig större affärer.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


7. Se till att vara där dina och konkurrenternas kunder finns. Om dina kunder finns på Facebook, se till så att du också är där. Om de alltid ställer ut på en viss mässa, så gör det du också. Om de twittrar, gör det du också. Var dina konkurrenter än är – se till att vara där du också.

8. Jobba för att göra din marknadsföring personligt inriktad. Det här är jag dålig på, det ska jag erkänna. Jag har pinsamt dålig koll på vad mina kunder har köpt tidigare. Om jag hade haft bättre koll på det, så skulle jag kunna erbjuda nära relaterade produkter på ett smartare sätt direkt till dem som borde vara intresserade av dem. Jag ska bli bättre på det här i år. Är du bra på det?

9. Var först eller bäst. Det är de två olika nycklarna för de flesta företag idag. Antingen kommer du med nyheterna först och får ett försprång som kan var svårt att ta in eller så måste du jobba för att bli mycket bättre än de som var först ute med en produkt eller tjänst.

10. Visa dina generösa returrätter. Företag är konstigt nog rädda för att utöka garantier och/eller returrätten. Jag förstår inte varför. Om dina konkurrenter har 20 dagars returrätt, så kläm till med 100 dagar. Om din konkurrent har en garanti på ett år, lova då själv två år.


En viktig sak till!
Alla smarta företagare och säljare jagar konstant ny inspiration för att komma vidare. I nedanstående storsäljare som numera är en klassiker får du hela 345 smarta sätt att hitta nya kunder. Och det går fort att ta till sig innehållet och omvandla det till något praktiskt att göra. Läsarna älskar den här boken.

Läs den du också och börja hitta alla de där nya kunderna snabbare.
Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

”När jag med förtjusning läste din härligt kaxiga garanti om att jag kunde få tillbaka pengarna om jag inte fick ut väldigt mycket av ”345 …” så fick jag sådan lust att kontra med en liknande garanti från mig som kund: Eftersom jag tycker att boken är bättre än du förespeglar skulle jag vilja betala den en gång till. Men när jag gick in på er hemsida hittade jag inte någon sådan ”knapp” så här sitter jag med min obesvarade kärlek och oöppnade plånbok."
Bengt Gustavsson, KRESAM AB & BolagsBolaget AB

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se