Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Tips om att få ett bättre kassaflöde


För de flesta företagare är det livsviktigt att ha koll på kassaflödet – att det kommer in pengar snabbt så att du kan hålla allt rullande. Men, det är inte alltid så lätt att få betalt i tid. En del kunder glömmer att betala fakturan. Andra har en fråga om fakturan men har glömt att ställa den och väntar på att få en påminnelse. En annan kategori kunder har egna problem med kassaflödet och väntar själva på att få betalt innan de kan betala dig.


Här är några tips som hjälper dig att få bättre kassaflöde

  • Ändra villkoren från 30 dagar till 10 på fakturorna. Alla kommer inte att betala snabbare men många kommer att göra det.

  • Acceptera betalningar med kreditkort om du säljer på nätet. Då får du pengarna direkt.

  • E-posta fakturan – det får kunderna att se den snabbare.

  • Se till att du är tillgänglig för frågor när du skickat ut fakturan så att det inte blir en fråga om att det inte går att få tag i dig.

  • Ha alla kontaktuppgifter till dig på fakturan. Telefon, mobiltelefon och e-post så att kunderna kan nå dig lätt om något är otydligt.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


  • Försök att fakturera andra tider än i slutet av månaden eftersom de flesta andra gör det och du hamnar I konkurrens med andra betalningar som kunden ska göra.

  • Om du jobbar i projekt – se till att fakturera regelbundet istället för i slutet av projektet.

  • Skjut inte upp faktureringen – gör den varje vecka istället för en gång i månaden. Gör faktureringen till en lika stor prioritet som försäljningen – det är nödvändigt.

  • Gör ett experiment – erbjud dina kunder ett billigare pris för snabbare betalning. Det behöver inte vara svårare än att säga att “Vi har 30 dagar netto, men om du betalar på 10 dagar så får du X % i rabatt (eller en rolig present).

  • Se till att skaffa kredit hos banken så fort du är betrodd

  • Försök att spara undan pengar i företaget varje månad till ett särskilt “I värsta fall-konto”

  • Betala dina egna räkningar på ett planerat sätt så att inte allt ska betalas samtidigt

Vill du lära dig att spara pengar på riktigt i ditt företag?

Läs i så fall om Konsten att spara pengar i ditt företag

Provläs boken 1000 tips om att sälja mer i din butik❤️


I en tid när butiker får det allt svårare att överleva är den här boken idébanken för att inte bara överleva utan att sälja mer och blomstra.

"1000 tips om att sälja mer i din butik har hjälpt oss se nya infallsvinklar om hur vi skall sälja ännu mer. Den är lätt att omsätta och applicera på verkligheten. Alla mina butikschefer har fått ett eget ex."
Bo Filhage, Wettergrens bokhandel AB

Klicka här, provläs och se vad andra tycker.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se