Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Skulle du vilja vara kund hos dig själv?




Alla företagare behöver ständigt tänka över de olika kanaler de använder för att berätta för kunden att de finns. Med kanaler menas den stora bukett av möjligheter vi använder oss av för att förbereda kundens val av oss inför ett köp. Skulle du vilja vara kund hos dig själv? Här ger Ulla-Lisa Thordén dig sex steg till självinsikt och mer försäljning.

Företagets marknadskommunikation fungerar ungefär som det mänskliga kroppsspråket – alla samlade signaler överför blixtsnabbt ett budskap till en potentiell kund. Denne tolkar signalerna och formar omedvetet sin uppfattning om det han eller hon uppfattar. Det är alltså betraktaren som står för tolkningen av signalerna och väljer att kontakta dig eller genomföra ett köp. Hjälp kunden att köpa. Här kommer några viktiga frågor att fundera över.

1. Är alla säljare? Har du peppat dina medarbetare att de faktiskt också är säljare? Ingen kan idag gömma sig bakom myten att de ”inte är anställda för att sälja”. Det behöver inte betyda att medarbetarna måste ut och jaga kunder med lasso. Genom att vara vänliga, hjälpsamma och intresserade kan dina medarbetare agera säljande i alla relationer med omvärlden. Det är guld värt att räkna ut värdet av alla positiva kontakter som sker, varje dag, varje vecka, året om. Det samlade värdet av dessa kontakter kan t o m överstiga värdet av ”proffssäljarnas” resultat. För statistik och dra slutsatser.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


2. Hur tar ditt företag hand om en missnöjd kund? Är alla tränade att ta emot eventuella reklamationer på ett bra sätt? Det är en slags sanning att ca 70 % av alla kunder som byter leverantör gör det p g a att de är missnöjda efter köpet om något gått snett och de inte fått rätt hjälp. Reklamationer handlar om fakta och känslor. Först måste du ta hand om kundens känslor, därefter ta hand om fakta, problemet. Tacka alltid för att kunden kommer till dig med klagomål, det innebär att de är lojala och aktivt tar del i din affärsutveckling.

Ulla-Lisa Thordén l Säljcoach, föreläsare och författare
Republic l ulla-lisa@republic.se
Twitter: ulthorden


76 000+ läsare kan inte ha fel ❤️


Sveriges populäraste bok om att starta eget – med inbyggd garanti.

En läsarröst
"Den här boken kortfattat är: Underbar. Den hjälper dig att lösa massor av frågor som poppar upp när du bestämt att det är dags att starta eget. Du får både vägledning och information som hjälper dig att utveckla dina drömmar"
Eridiania, The Living stone home clean

Klicka här, provläs, se vad andra tycker och få ett superbjudande.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se