Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Akuthjälp

10 tips om att hantera lata medarbetare


Det finns många sätt att inte jobba på. Om du har en anställd som bara tittar på klockan hela dagarna, så kan du så klart börja skälla, hota och stå i, men eftersom du är smart så vill du naturligtvis göra det på ett smartare sätt.

Börja med att se ditt eget ansvar:
  • Har du gjort jobbet tydligt för Roffe?
  • Har han fått instruktioner som är tillräckliga för att få jobbet gjort?
  • Är det hans jobb att göra det?
  • Om du är säker på att problemet inte har med dig att göra, börja inte gapa och skrika tills du blir röd i ansiktet. Ta istället Roffe avsides och fråga vad problemet är. Låt honom prata om det. Tänk på vad han säger. Han kan ge dig nyckeln till vad det är som gör honom omotiverad.

    Ett smart sätt att ställa frågor till en latmask är att göra det i form av mer subtila frågor:
    Roffe, varför tror du att du har så svårt att bli klar med X i tid? Har du några förslag till hur det skulle bli lättare för dig?

    Om folk generellt är mer intresserade av att klockan ska gå än att jobba, är det stor risk att problemet ligger i företagskulturen. Då hjälper det inte att skrika och gapa. Vad kan du göra för att förändra arbetsmiljön? Vad kan du göra för att få de anställda att känna sig mer delaktiga i företagets väl och ve? Du kanske kan börja ha kvalitetsmöten där allt handlar om hur personalen ska trivas bättre. Det kommer att bli möten som de anställda gillar eftersom det handlar om dem.

    Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




    Titta lite närmare på ditt företag
    ☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
    ☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
    ☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
    ☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
    ☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
    ☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
    ☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
    ☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
    ☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
    ☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

    Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
    ☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
    ☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
    ☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
    ☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
    ☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
    ☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
    ☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
    ☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
    ☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

    Lösningar på vanliga säljproblem
    ☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
    ☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
    ☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
    ☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
    ☑️ Aldrig mer säljskräck
    ☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
    ☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
    ☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
    ☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
    ☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
    ☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
    ☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
    ☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

    Det nya internet
    ☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
    ☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
    ☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
    ☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

    Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
    ☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
    ☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
    ☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
    ☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
    ☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
    ☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
    ☑️ Allianser - hur du skapar dem
    ☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

    Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...



    Dina budord för att få folk att rappa på

    1. Visa att du förväntar dig saker. Berätta exakt vad du förväntar dig av andra och du kommer också att få det oftare.

    2. Utmana folk. Om du gör det så kommer de att växa av det och vilja visa dig att de klarar jobbet.

    3. Var aldrig för långsam med beslut om kritiska problem. Det kommer bara att skada ditt företag.

    4.Ta med folk både under utveckling och genomförande, så att de känner ansvar hela vägen

    5. Ta ett allvarligt samtal med folk som inte levererar i tid. Det är få som gör det och nästa gång kommer de inte att slöa med det du vill ha.

    6. Belöna alla som gör saker i tid och helst snabbare. Visa att tid är guld för dig.

    7. Skaffa rätt person för jobbet. Istället för att omdefiniera jobbet för att passa en viss person så skaffar du istället rätt person– och spar tid och får jobbet gjort som du vill.

    8. Kräv att alla du jobbar med har gjort sin hemläxa. När folk du träffar inte är förberedda så försämrar det beslutsunderlag, drar ut på tiden och skapar nya problem

    9. Se till så att folk du jobbar med förstår det senaste. Utbilda dem.

    10. Beröm folk för ett bra jobb. Beröm är många gånger bättre än pengar om du vill ha resultat.


    333 smarta motivationsidéer som bara väntar på dig!


    ”Boken innehåller massor med bra tips som har utvecklat både mig som företagare och medmänniska. Stämningen på firman är bättre än någonsin, glada medarbetare = ökad effektivitet i arbetet! Boken hjälpte mig att motivera de anställda på ett helt annat vis än innan, snacka om skillnad. Nu är det jag som får anstränga mig för att hinna med i samma tempo på jobben! Ni är grymma - ni har hjälpt mig att utveckla mig som både företagare och medmänniska!”
    Johan Lindberg, Gefle Nöje

    Klicka här, provläs och se vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
    (Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

    Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

    Glöm inte att ha det roligt också ...😊

    Andra läser om...

    Dela det här:
    Dela den här sidan på Facebook
    Artikeln är skyddad med Google authorship

    Våra mest sålda böcker

    Våra mest lästa artiklar

    Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
    stefan@redaktionen.se