Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Om hur du säljer på internet

Hur du får de unga att öppna plånboken...


Knack knack knack...

Ursäkta mig, men vad är det här snacket om att den fysiska handeln hotas av internet egentligen? Handeln hotas inte – den förändras. Och det går fort framåt nu.

Min dotter Frida är 21 år. I hennes huvud ser det ut så här:

  • Hon vill besöka vissa butiker – kläd- och skobutiker framför allt, men alla andra inköp kan göras via nätet.

  • Hon kan jämföra priser och service bättre på nätet.

  • Hon kan få en helt annan relation med företaget där eftersom hon är 21 år och gärna kommunicerar via e-post.

  • Hon behöver inte stå i kö på nätet.

  • Hon behandlas inte som en 21-åring på nätet utan som en vuxen kund.

  • Hon får all fakta om produkterna lätt överskådligt där. Ibland kan hon mer än personalen i fysiska butiker eftersom hon ofta kan få mer fakta på nätet än i den fysiska butiken.

  • Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




    Titta lite närmare på ditt företag
    ☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
    ☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
    ☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
    ☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
    ☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
    ☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
    ☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
    ☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
    ☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
    ☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

    Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
    ☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
    ☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
    ☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
    ☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
    ☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
    ☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
    ☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
    ☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
    ☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

    Lösningar på vanliga säljproblem
    ☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
    ☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
    ☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
    ☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
    ☑️ Aldrig mer säljskräck
    ☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
    ☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
    ☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
    ☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
    ☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
    ☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
    ☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
    ☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

    Det nya internet
    ☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
    ☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
    ☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
    ☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

    Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
    ☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
    ☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
    ☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
    ☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
    ☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
    ☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
    ☑️ Allianser - hur du skapar dem
    ☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

    Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...



    Men...

    Det märkliga är att hon inte verkar uppskatta personlig service så mycket som jag (48 år) gör. Och sanningen är att hon inte är framtidens konsument - hon är där redan nu.

    Det finns egentligen bara ett problem i hennes huvud – det går inte att ta i varorna. Det löser hon och hennes kompisar genom att gå till en butik och titta där och sedan gå hem och köpa på internet i den butik som har bäst erbjudande. Visst blir man arg. Visst är det ojuste. Men det är så den nya generationen
    konsumenter fungerar.

    Och hur löser man det här i framtiden för en generation som inte ser internet som något fantastiskt, utan som något som alltid funnits?

    Man vänder kappan efter vinden såklart. Man blir opportunist såklart. Man startar en butik på nätet som komplement till den fysiska butiken. I den fysiska butiken skapar man relationerna som sedan kan fortsätta på nätet. Det är så och bara så du får en livslång relation med hennes plånbok. Inte så svårt egentligen


    Duger jag? Så bygger du självkänsla i en värd som tjänar på din osäkerhet

    I en värld där vi ständigt jämför oss med perfekta flöden och ouppnåeliga ideal är det lätt att känna sig otillräcklig. Duger jag? hjälper dig att bryta jämförelsefällan, bygga en självkänsla som inte vacklar och hitta ditt eget värde – bortom sociala medier och yttre krav. Det är dags att sluta fråga om du räcker till och istället inse hur mycket du har att ge, precis som du är.❤️

    🌿Den här boken är för dig som:
    • Någonsin har känt att du inte räcker till.
    • Har fastnat i jämförelsefällan och vill ta tillbaka kontrollen.
    • Vill bygga en självkänsla som inte påverkas av yttre ideal.


    Klicka här och provläs boken.
    (Länken leder till förlagets egen bokhandel där du alltid får det bästa erbjudandet).

    Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

    Glöm inte att ha det roligt också ...😊

    Andra läser om...

    Dela det här:
    Dela den här sidan på Facebook
    Artikeln är skyddad med Google authorship

    Våra mest sålda böcker

    Våra mest lästa artiklar

    Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
    stefan@redaktionen.se