Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Smarta tips om hur du marknadsför ditt företag

7 sätt att motivera extrapersonal och deltidspersonal


Det är ett känt faktum att det kan vara svårt att motivera personal som inte är hos dig hela tiden. De får ofta göra jobben som blir över och är ibland kanske mer intresserade av livet utanför ditt företag.

Men det går att ändra det här och här kommer några tips på vad du kan göra för att få dem att känna mer för ditt företag:


1. Informera dem ordentligt
Alla som jobbar hos dig måste få veta allt som händer. Om deltidspersonalen känner sig utanför på grund av informationsbrist, så känner de att de inte räknas och slutar bry sig.

2. Ta reda på vad som motiverar dem
Det enklaste sättet är att fråga: "vad vill du göra i framtiden?" På det sättet är det lättare för dig att relatera till deras mål och det är inte omöjligt att deras mål går att föra in i deras arbete hos dig redan nu.

3. Ha koll på din egen attityd
Det är lätt att se extrapersonal som ett nödvändigt ont. Se till så att det inte reflekteras i din behandling av dem. Var glad att du har extrapersonal som hjälper dig.

4. Utse gärna en mentor för extrapersonalen
Det är lätt att känna sig som ett femte hjul om man bara jobbar ibland. En mentor är bra som informationskälla och moralhöjare.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


5. Blanda arbetsuppgifterna
Det är lätt att ge extrapersonalen "skitjobben". Gör inte det. Hur engagerad skulle du själv bli om du alltid kände att det bara fanns en enda sak för dig att göra - allt som andra inte vill göra?

6. Erbjud mer flexibla arbetstider om du kan
Många som jobbar extra eller deltid gör det för att de har andra saker i livet som måste pusslas in (barn, skola osv). Om du kan erbjuda tider som passar bättre, så kommer du också att få behålla dem längre och slipper leta efter ny personal.

7. Erbjud morötter
De flesta företag erbjuder inte extrapersonal något som sporrar dem att göra mer än nödvändigt. Det är ett stort misstag. Om du kan erbjuda något slags program som innehåller bonus, provision eller något annat, så kommer lyftet som ett brev på posten.

Här är några saker du kan belöna:
* Bra försäljning.
* Bra hantering av kunder.
* Jobbar bra tillsammans med andra.
* Tar initiativ.
* Ger kunderna fantastisk service.

(Du behöver ju inte skriva ner ditt program på papper, men du kan ju ge en bonus, en extralön eller något annat till dem som presterar bättre än normalt).

Sätt igång och se skillnaden hos dem som jobbar extra och deltid.

333 smarta motivationsidéer som bara väntar på dig!


”Boken innehåller massor med bra tips som har utvecklat både mig som företagare och medmänniska. Stämningen på firman är bättre än någonsin, glada medarbetare = ökad effektivitet i arbetet! Boken hjälpte mig att motivera de anställda på ett helt annat vis än innan, snacka om skillnad. Nu är det jag som får anstränga mig för att hinna med i samma tempo på jobben! Ni är grymma - ni har hjälpt mig att utveckla mig som både företagare och medmänniska!”
Johan Lindberg, Gefle Nöje

Klicka här, provläs och se vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se