Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Om kundservice

Har du också nej-skyltarna framme




Har du också nejskyltarna framme?

ENDAST KUNDTOALETT!!
RÖR EJ!!

Många företag har bestämt sig för att det är deras jobb att uppfostra kunder. Man ser det överallt. På restauranger, i butiker och på alldeles för många andra ställen. Jag kan förstå att glass i handen på en fyraåring är de nya produkternas värsta fiende, men din arga skylt gör inte kunderna på köphumör. Man kan inte bygga en butik efter den procent av kunderna som är rättshaverister, som river upp förpackningar, som provsmakar av maten i hyllorna, som saknar all vett och sans.

INGEN MAT OCH DRYCK I BUTIKEN!
ENDAST KUNDPARKERING!
PROVA INTE SJÄLV - INVÄNTA PERSONALEN!
BYGG INTE VARUBERG!

Problemet här är naturligtvis att de 99 % av kunder som inte river upp förpackningar känner sig illa till mods av tonen i meddelandet. Budskapet är att alla kunder är misstänkta. Alla är knarkare och äckliga typer som kommer in för att skjuta i sig en spruta eller oansvariga mammor som släpar in barn med rinnande chokladglassar bland ditt vita linne.

Och missförstå mig rätt. Jag VET att alla de här skyltarna har ett vettigt skäl och en logisk förklaring - FÖR DIG som varje dag ser konstiga beteenden i butiken. För de flesta kunder däremot kan det vara tvärtom.

Ibland hjälper det att bara ta bort utropstecknen, de som bara visar hur arga ni är på folk som inte beter sig. Det kan också vara en bra idé att formulera om skyltarna så att de känns trevligare. Istället för att ha en uppfostrande skylt med att lägga varorna med märkningen mot kassören. Skriv. "Vi ger dig snabbare service om du lägger märkningen mot kassören".

Kunden struntar inte i dina arbetsskador, men det är inte något de tänker på. Kunder vill veta varför något är bättre för dem. Om du kan visa dem det så gör de gärna som du vill

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

1000 tips om att sälja mer i din butik❤️


I en tid när butiker får det allt svårare att överleva är den här boken idébanken för att inte bara överleva utan att sälja mer och blomstra.

"1000 tips om att sälja mer i din butik har hjälpt oss se nya infallsvinklar om hur vi skall sälja ännu mer. Den är lätt att omsätta och applicera på verkligheten. Alla mina butikschefer har fått ett eget ex."
Bo Filhage, Wettergrens bokhandel AB

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.


Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här


(annonsen kan ej hittas)

Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?[/F]
Prenumerera gratis på månadsbrevet Butikstipset här:

Sälj mer i din butik
För dig med butik som behöver nya tips och inspiration som hjälper dig att sälja mer i din butik.

Butikstipset går ut till nästan 18 000 prenumeranter och startades 2004.

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket med bra böcker om att sälja från Bokförlaget Redaktionen.

Vill du veta vad du får - titta här.

Fyll i din e-postadress i rutan




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.



Andra läser om...

Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUponMSNReporter
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se