Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Utvecklingsavdelningen

Så här får du idéer till nya produkter och/eller tjänster





Det spelar ingen roll vad du säljer idag – imorgon kan det vara omodernt. Många företag med en bra tjänst eller produkt hamnar i en mycket obehaglig fälla när efterfrågan sjunker och de inte har någon plan på en efterföljare, en kompletterande vara eller något som har andra värden som kunder vill betala för att få. Du måste alltid tänka framåt på vad du kan göra för att tillfredsställa marknaden. Här är 7 tips om hur du ska tänka för att få fram en ny produkt eller tjänst som kunderna vill ha.


1. Lös ett problem. Det finns massor av problem att lösa för dina kunder. Lyssna med dem. Intervjua dem om vad de har för problem de vill ha lösta och se var du kan komma in med en idé som hjälper dem.

2. Hoppa på trendtåget. Vad händer i din bransch just nu som du kan haka på. Vad säger de i tidningarna, på TV och på nätet. Leta efter trenden och försök få in det du säljer i den.

3. Förbättra något som redan finns. Fråga kunderna vad det är med din produkt som inte är bra. Fråga vad du kan förbättra.

4. Skapa en ny nisch för en av dina produkter/tjänster. Det är inte alltid produkten man köper i en värld där många saker liknar varandra. Man kan köpa leveranstiden, sättet som den levereras på (en utbildning i Spanien istället för ett tråkigt konferensrum).

5. Lägg till något till en produkt/tjänst som redan finns. Du säljer en sak, kanske att kunderna skulle uppskatta att få något som är relaterat till din produkt/tjänst när de köper av dig.

6. Väck en gammal död produkt till liv igen. Marknaden kan ha förändrats och ett nytt behov ha uppstått.

7. Leta efter en ny målgrupp för din gamla produkt/tjänst. Din ledarskapsutbildning för företag kanske går att ändra lite och passa perfekt för skolledare.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges populäraste handbok för dig som säljer dina kunskaper❤️



"Helt suverän "mänsklig" bok om marknadsföring/försäljning! Har läst många böcker genom åren i detta ämne, men inte någon i stil med den här i mycket positiv bemärkelse! tack!"
Mona Härlin, villasjöviken AB

"Den här boken har gett mig mer självförtroende i att använda andra vägar än de konventionella för att sälja mina tjänster."
Isabelle Arnheim, STRATEG Företagslösningar

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Smarta tips för företagare här:

Prenumerera på gratis tips som tar dig framåt som företagare
Du får konkreta tips och påminnelser om:
  • Hur du driver ditt företag lönsammare
  • Hur du spar tid och pengar
  • Hur du tjänar mer pengar
  • Hur du får fler kunder
  • Hur du jobbar effektivare och hinner mer

  • Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

    EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket från Bokförlaget Redaktionen med böcker för smarta företagare.


    Läs gärna vad brevet innehåller

    Fyll i din e-postadress i rutan




    Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.


    Andra läser om...

    Dela det här:
    Dela den här sidan på Facebook
    Artikeln är skyddad med Google authorship

    Våra mest sålda böcker

    Våra mest lästa artiklar

    Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
    stefan@redaktionen.se