Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Bullshit - Öka din försäljning med 42,5 % på ett år med vår fantastiska produkt!!!


Visst är den här typen av rubrik rolig när de kommer i spam eller som DR. Och det är inte bara humoristiskt, de känns ungefär lika trovärdigt som när regeringen med allvar i blick och karska nickningar lovar att lyfta upp småföretagarfrågor högt upp på agendan. Man läser, ler, skakar lite på huvudet och går vidare.

Men...

det går ju faktiskt att öka försäljningen med 42,5 %. Nyckeln finns i det du gör varje dag, snarare än i en enda stor smäll.


Så här gör du för att öka försäljningen med 42,5 % på ett år.

  • Ring fem möjliga kunder varje dag och berätta om något de kommer att gilla. Har du inget att berätta – skapa det.
  • Börja svara i telefonen och klistra fast en notis på telefonluren som det står ”le” på, så kommer du ihåg det också.
  • Prioritera försäljning framför administration. Om du har en hög med papper framför dig – sortera dem och lägg allt som har med försäljning och kunder att göra högst upp och allt som har med administration att göra längst ner.
  • Hör du vad kunderna säger? Säger kunderna något om din produkt eller tjänst som kan göra den bättre? Har du frågat dem? Gör det. Fråga om det är något de saknar. Något du kan erbjuda mer. Agera på det du får veta.
  • Kontakta kunderna efter köpet, det visar att du tänker framåt och det gör dina kunder tryggare. Se med andra ord till att avsluta avslutet så blir du bättre bemött när du hör av dig för att sälja nästa gång.
  • Börja intressera dig mer för din omvärld. Vad stod det i tidningen idag som du inte håller med om? Vad är det journalisterna inte har fattat med din värld? Berätta det för dem, och gör det ärligt, snyggt och trevligt så kanske de gillar det du säger så mycket att du får vara med på ett hörn.
  • Börja intressera dig för marknadsföringen. ”Har inte tid” duger inte. Gör den roliga marknadsföringen först –Det finns saker man gillar mer. Ett bra sätt att få igång marknadsföringen är att börja med det man tycker mest om.
  • Intressera dig intensivt för vad dina konkurrenter gör bättre än du gör. Skapa sedan förutsättningar som gör det lätt för kunderna att se fördelarna med ditt företag framför din konkurrents. Suck, ja så enkelt är det ju faktiskt när kunderna tar köpbeslut.
  • Fundera över varför du gör det du gör. Det bästa sättet att entusiasmera kunder är att vara äkta – att gilla det du gör.
  • = ökning på 42.5 %.

  • Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




    Titta lite närmare på ditt företag
    ☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
    ☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
    ☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
    ☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
    ☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
    ☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
    ☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
    ☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
    ☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
    ☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

    Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
    ☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
    ☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
    ☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
    ☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
    ☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
    ☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
    ☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
    ☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
    ☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

    Lösningar på vanliga säljproblem
    ☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
    ☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
    ☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
    ☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
    ☑️ Aldrig mer säljskräck
    ☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
    ☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
    ☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
    ☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
    ☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
    ☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
    ☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
    ☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

    Det nya internet
    ☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
    ☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
    ☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
    ☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

    Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
    ☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
    ☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
    ☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
    ☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
    ☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
    ☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
    ☑️ Allianser - hur du skapar dem
    ☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

    Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


    Kostnad – Engagemang, glöd, och lust.

    Gör nu!

    SUPERERBJUDANDE JUST NU!

    Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


    Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

    "Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
    Svenska Dagbladet

    "Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
    Tidningen Entreprenör

    Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.


    Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

    Glöm inte att ha det roligt också ...😊

    Andra läser om...

    Dela det här:
    Dela den här sidan på Facebook
    Artikeln är skyddad med Google authorship

    Våra mest sålda böcker

    Våra mest lästa artiklar

    Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
    stefan@redaktionen.se