Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Bullshit - Öka din försäljning med 42,5 % på ett år med vår fantastiska produkt!!!


Visst är den här typen av rubrik rolig när de kommer i spam eller som DR. Och det är inte bara humoristiskt, de känns ungefär lika trovärdigt som när regeringen med allvar i blick och karska nickningar lovar att lyfta upp småföretagarfrågor högt upp på agendan. Man läser, ler, skakar lite på huvudet och går vidare.

Men...

det går ju faktiskt att öka försäljningen med 42,5 %. Nyckeln finns i det du gör varje dag, snarare än i en enda stor smäll.


Så här gör du för att öka försäljningen med 42,5 % på ett år.

  • Ring fem möjliga kunder varje dag och berätta om något de kommer att gilla. Har du inget att berätta – skapa det.
  • Börja svara i telefonen och klistra fast en notis på telefonluren som det står ”le” på, så kommer du ihåg det också.
  • Prioritera försäljning framför administration. Om du har en hög med papper framför dig – sortera dem och lägg allt som har med försäljning och kunder att göra högst upp och allt som har med administration att göra längst ner.
  • Hör du vad kunderna säger? Säger kunderna något om din produkt eller tjänst som kan göra den bättre? Har du frågat dem? Gör det. Fråga om det är något de saknar. Något du kan erbjuda mer. Agera på det du får veta.
  • Kontakta kunderna efter köpet, det visar att du tänker framåt och det gör dina kunder tryggare. Se med andra ord till att avsluta avslutet så blir du bättre bemött när du hör av dig för att sälja nästa gång.
  • Börja intressera dig mer för din omvärld. Vad stod det i tidningen idag som du inte håller med om? Vad är det journalisterna inte har fattat med din värld? Berätta det för dem, och gör det ärligt, snyggt och trevligt så kanske de gillar det du säger så mycket att du får vara med på ett hörn.
  • Börja intressera dig för marknadsföringen. ”Har inte tid” duger inte. Gör den roliga marknadsföringen först –Det finns saker man gillar mer. Ett bra sätt att få igång marknadsföringen är att börja med det man tycker mest om.
  • Intressera dig intensivt för vad dina konkurrenter gör bättre än du gör. Skapa sedan förutsättningar som gör det lätt för kunderna att se fördelarna med ditt företag framför din konkurrents. Suck, ja så enkelt är det ju faktiskt när kunderna tar köpbeslut.
  • Fundera över varför du gör det du gör. Det bästa sättet att entusiasmera kunder är att vara äkta – att gilla det du gör.
  • = ökning på 42.5 %.


  • Duger jag? Så bygger du självkänsla i en värd som tjänar på din osäkerhet

    I en värld där vi ständigt jämför oss med perfekta flöden och ouppnåeliga ideal är det lätt att känna sig otillräcklig. Duger jag? hjälper dig att bryta jämförelsefällan, bygga en självkänsla som inte vacklar och hitta ditt eget värde – bortom sociala medier och yttre krav. Det är dags att sluta fråga om du räcker till och istället inse hur mycket du har att ge, precis som du är.❤️

    🌿Den här boken är för dig som:
    • Någonsin har känt att du inte räcker till.
    • Har fastnat i jämförelsefällan och vill ta tillbaka kontrollen.
    • Vill bygga en självkänsla som inte påverkas av yttre ideal.


    Klicka här och provläs boken.
    (Länken leder till förlagets egen bokhandel där du alltid får det bästa erbjudandet).


    Kostnad – Engagemang, glöd, och lust.

    Gör nu!

    SUPERERBJUDANDE JUST NU!

    Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


    Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

    "Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
    Svenska Dagbladet

    "Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
    Tidningen Entreprenör

    Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.


    Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

    Glöm inte att ha det roligt också ...😊

    Andra läser om...

    Dela det här:
    Dela den här sidan på Facebook
    Artikeln är skyddad med Google authorship

    Våra mest sålda böcker

    Våra mest lästa artiklar

    Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
    stefan@redaktionen.se