Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Smarta tips om hur du marknadsför ditt företag

Skapa ett personligt varumärke


Vad vill du att folk ska tänka på när de hör ditt namn?

Är det ett speciellt ämne du vill att de ska tycka att du är expert på eller är det speciella personliga kvaliteter du vill ska kopplas till ditt namn?

För att bli den som de aldrig kan sparka ut eller neråt utan bara uppåt är det viktigt att du tänker igenom ditt personliga varumärke, det som skiljer dig från resten av gruppen på jobbet och som gör att ditt namn alltid kommer upp i positiva och aldrig i negativa sammanhang. På samma sätt som ett personligt varumärke ska vara designat för dig så ska meddelandet också vara riktat till en särskild publik. Idén med ett personligt varumärke är att du skapar en fantastisk bild av dig själv i omvärldens hjärnor. Med andra ord – har du inte gjort det förut så är det hög tid att börja tänka på dig själv som ett vandrande varumärke som du ska ta kontroll över.

De goda nyheterna är att du redan har ett personligt varumärke.
Du kan ha skapat det medvetet eller inte, men du har ett redan. Folk runt omkring dig har redan format sina intryck av dig, men vilka intryck har du givit dem? Det kan nästan vara lite läskigt att tänka på men det är så många saker som påverkar vad andra tänker om ditt varumärke:

• Alla mail du skickar till andra
• Alla röstmeddelanden du spelar in
• Röstmeddelandet andra hör när de försöker nå dig
• Din e-postsignatur
• Alla sociala medieprofiler du har på sajter som LinkedIn, Twitter, Facebook och de mer branschspecifika.
• Allt skrivet du skickar till andra – rapporter, analyser, artiklar, nyhetsbrev, brev, broschyrer etc.
• Hur du behandlar andra
• Vilken självdisciplin du har
• Vilken arbetsmoral du har
• Hur det känns att komma till dig med problem
• Hur bra du fungerar som stöd för andra
• Alla presentationer du gör framför andra
• Hur tillförlitligt du levererar
• Alla visitkort du delar ut
• Hur du beter dig när du hälsar på någon för första gången
• Hur du ser ut och för dig, hur du klär och tar hand om dig
• Alla konversationer du har med andra
• Kvaliteten på dem du umgås med
• Rollen du spelar i branschen
• Graden av vänlighet och passion du visar varje gång du kommunicerar i varje situation du hamnar i.
• Vad de hittar på nätet när de söker på ditt namn hos Google t. ex
• Allt annat du gör som skapar intryck på olika sätt

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


Sanningen är att ditt personliga varumärke antingen jobbar för eller emot dig 365 dagar om året, 24 timmar om dygnet och 7 dagar i veckan. Om du inte tar kontroll över det genom att medvetet definiera och kommunicera ett varumärke som ger dig snabbare framgång, så kan du faktiskt förstöra det och till och med sätta hinder i vägen för din egen framgång.

Lästips
Handbok för karriärister


Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se