Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

7 smarta saker att tänka på innan du drar igång projektet


Egentligen så är ju alla projektledare på något sätt. En del planerar enklare projekt, som sin bilsemester i Europa och andra jobbar med att få komplexa datorsystem att fungera för ett helt företag. Det gemensamma för att lyckas med små och stora projekt är att ha rätt svar på ett antal frågor som är samma oavsett projektets storlek och komplexitet.

Här kommer de sju frågorna som gör dig till en bättre projektledare:

1. Vad kan jag göra i det här tidiga stadiet för att öka sannolikheten för att projektet ska lyckas? Frågan är bra att ställa eftersom den får dig att tänka på saker du kan göra nu direkt. Det är ju så att man i början av projekt ägnar sig åt planering och det är viktigt men det finns ibland andra saker man måste göra i början för att få en bättre start.

2. Vilka kunskaper behöver jag för att få det här på banan och vilka är rätt personer att ta med och när ska de kliva in i processen?

3. Hur påverkar jag dessa personer att brinna lika mycket som jag för det här? Det är nämligen en sak att att identifiera vilka du vill ha med och en helt annan att hjälpa dem att förstå varför du vill ha dem, vilka roller de kan spela och övertyga dem att välja att vara med även om de har andra saker att göra också. Även i ett företag där folk är anställda för att hjälpa dig så är det viktigt för dig att få dem lika sugna som du på att det här ska lyckas.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


4. Vilka viktiga resultat ska uppnås med det här projektet? Att svara på den här frågan är extremt viktig eftersom det är så lätt att vara mer fokuserad på projektets genomförande än på var man faktiskt ska någonstans.

5. Vilka viktiga steg finns i projektplanen? Att se dem viktiga stegen gör att du lättare ser att ni är på rätt väg.

6. Hur detaljerad måste min projektplan vara i det här stadiet? Tänk närmare på komplexiteten av projektet, hur många som är inblandade och vad de här personerna ska tillföra. Alla de faktorerna kan spela roll i hur detaljerad plan du behöver. Gör din plan tillräckligt detaljerad så att alla inblandade får en en klar bild av vilka resultat du vill nå och vad du förväntar dig av dem och när du vill se resultaten.

7. Vad kan du göra i det här stadiet som tar bort onödiga risker och hinder under resans gång? Tänk på slutresultatet en stund och förställ dig de svaga punkterna som måste övervinnas. Ta sedan ett steg tillbaka och fundera över vad du kan göra för att ta bort så många av problemen redan innan de dyker upp.

Ja, ungefär så kan du göra för att slippa Novalucolen

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges populäraste handbok för dig som säljer dina kunskaper❤️



Helt suverän "mänsklig" bok om marknadsföring/försäljning! Har läst många böcker genom åren i detta ämne, men inte någon i stil med den här i mycket positiv bemärkelse! tack!
Mona Härlin, villasjöviken AB

Den här boken har gett mig mer självförtroende i att använda andra vägar än de konventionella för att sälja mina tjänster.
Isabelle Arnheim, STRATEG Företagslösningar

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se